Ga naar inhoud

.pst bestanden in outlook 2016 importeren


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste.

 

Ik heb momenteel nog oude .pst bestanden van Outlook 2016 staan op een externe HDD.

Ik zou deze willen importeren in mijn huidige Outlook 2016 die momenteel op mijn pc draait.

Mijn vraag is nu: Als ik deze .pst bestanden importeer in mijn huidige outlook ben ik dan al mijn mails kwijt die nu momenteel in outlook staan en zie ik alleen maar de mails die ik geïmporteerd heb. Of worden de geïmporteerde mails samen met de mails van nu in het programma gezet?

Graag even uw reactie aub.

 

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even wat achtergrondinformatie:

in je huidig pst-bestand staan alle mails en alle gegevens (contactpersonen,...) van je huidige Outlook. Ook alle bijlagen van je mails - en het is oa daardoor dat je pst-bestand zo groot kan worden als je niet geregeld 'de boel eens opkuist)

Dat wil dus zeggen dat - als jij je huidig pst-bestand vervangt door eentje van bv 2014 en je opent je outlook daarna, dat jij dan je outlook hebt zoals je hem toen in 2014 had.

Dat betekent ook dat je op die manier (het actuele pst-bestand gewoon vervangen door een oud exemplaar) je actuele gegevens zou kwijt zijn.

 

Nu praktisch:

https://support.combell.com/nl/hoe-kan-ik-een-pst-bestand-in-mijn-mailbox-importeren/167  geeft je een duidelijke handleiding om je oude pst te importeren.

Wil je hélemaal zeker zijn, dat jij je huidige mails,... niet kwijt bent: kopieer dan eerst je huidige pst op een veilige plaats, importeer dan je oude pst - dan kan je het nog een tijdje aanzien en heb je nog altijd je actuele pst 'achter de hand'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt proberen om eerst je oude .pst bestand terug te zetten en vervolgens je e-mails te exporteren:
https://www.byte.nl/kennisbank/mail-clients-en-providers/export-van-e-mails-maken#Een_e-mail_export_maken_van_Microsoft_Outlook_2010
Daarna zet je je huidige .pst bestand weer terug (maak daar een goede kopie van)  en probeer vervolgens dat eerder aangemaakte bestand weer te importeren.

Als dit allemaal niet lukt kun je altijd weer terug naar de kopei van je huidige bestand.

 

Verder lijkt het mij niet verkeerd om je .pst bestanden eens op fouten te controleren (maak eerst een back-up)

Outlook heeft daar een eigen tool voor:

Bij mij stonden er best nogal wat fouten in:
Zoek op c: naar " scanpst.exe " en voer die uit

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer en Veng.

Hartelijk dank voor jullie snelle reply.

Het oude .pst bestand is juist nog geen 2Gb groot, dus ik denk wel dat dit moet lukken.

Even nog een kleine vraag voor Veng: Je zegt zoek op C: naar "scanpst.exe" is dit .exe programma inbegrepen in Outlook of moet ik dit nog extra downloaden van de site?

Voor de rest is het me allemaal duidelijk.

 

MVG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Passer zei:

Nu praktisch:

https://support.combell.com/nl/hoe-kan-ik-een-pst-bestand-in-mijn-mailbox-importeren/167  geeft je een duidelijke handleiding om je oude pst te importeren.

In de stappen 7 en 8 moet je goed weten wat je wil bereiken. Wellicht ben je daar in de fout gegaan.

 

Stap 7: Moest zijn Dubbele items niet importeren.

Stap 8: Moest zijn Inclusief Submappen en Items importeren in dezelfde map in: Kies hier je standaard profiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Veng en Droske.

 

Heb de .exe file gevonden, zoals je zegt zit die standaard in MsOffice. Maar ik dacht dat je een extra programma bedoelde, daarom mijn vraag.

OK dat is dus in orde.

Droske, dat is een goede opmerking, chapeau. Maar ik had het wel al gezien dat deze vraag gesteld werd door het programma. Dus ik was allert!

Ik lees eerst ook alles goed voor ik klik. (Velen doen juist het omgekeerde met als resultaat .........)

Bedankt jongens voor julie info, alles is perfect gelukt en nu weet ik ook voor in de toekomst hoe het juist werkt.

 

Voor mij mag deze topic afgesloten worden.

GRTS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.