Ga naar inhoud

Laptop start heel traag op


DDCO

Aanbevolen berichten

Mijn laptop start na de laatste upgrade van MS Windows heel traag op. Het duurt ongeveer 10 minuten vooraleer het bureaublad tevoorschijn komt. Ik heb ook de indruk dat de algemene werking heel wat trager verloopt dan vroeger. Ik gebruik het Telenet Security pack om mijn laptop te beschermen.

 

Kan iemand mij wat raad geven ?

 

Groeten,

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doe eens wat op deze pagina (klik) staat beschreven.

 

Daarna dit nog eens doen:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-5-2018 om 21:24, DDCO zei:

Mijn laptop start na de laatste upgrade van MS Windows heel traag op. Het duurt ongeveer 10 minuten vooraleer het bureaublad tevoorschijn komt.

Ben je wel zeker dat die update geslaagd is? Neem eens een kijkje in START > Instellingen (tandwiel icoon)> Bijwerken en beveiliging > Geschiedenis van geïnstalleerde updates weergeven.

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, dit is mijn resultaat voor de Crystaldiskinfo. De Farbar Recovery scan uitvoeren lukt niet. Ik krijg een foutmelding en mijn deep guard blokkeert de toepassing.

 

Droske, hieronder een screenshot van mijn geïnstalleerde updates. 

 

Kunnen jullie hier wat mee aanvangen ?

 

Alvast bedankt.

Dirk

ScreenHunter_28 May. 13 11.00.jpg

ScreenHunter_29 May. 13 11.01.jpg

ScreenHunter_30 May. 13 11.01.jpg

ScreenHunter_31 May. 13 11.05.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren"

Best Telenet Antivirus of zo tijdelijk uitschakelen.

 

Ga naar deze pagina (klik) en download Security Update for Microsoft Office Compatibility Pack Service Pack 3 (KB4018354)

En installeert het.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ik heb die FRST64 app kunnen installeren. Er werd een backup van mijn register genomen. Wat moet ik daar nu mee doen ?

 

Als ik naar die download pagina ga, wordt er automatisch een bestand gedownload. Is dit het bestand dat ik moet uitvoeren ?

 

mvg,

Dirk

ScreenHunter_32 May. 13 11.36.jpg

ScreenHunter_33 May. 13 11.39.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder de Shopping Helper Smartbar

  1. Klik op de Startknop.
  2. Klik op Instellingen (de knop met het tandwiel).
  3. Klik op Apps > Apps en onderdelen.
  4. Een overzicht van de apps op de computer opent. Klik op de app die u wilt verwijderen.
  5. Klik op Verwijderen > Verwijderen.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Dubbelklik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink alle aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.