Ga naar inhoud

Laptop start heel traag op


DDCO

Aanbevolen berichten

Dit is mijn Farbar logfile.

 

De shopping helper smartbar kon ik niet verwijderen (zie screenshot).

 

Ook de Java-update gaf problemen. Na installatie startte mijn laptop opnieuw op, maar ik kreeg de melding dat de upgrade niet kon uitgevoerd worden en dat ze terug verwijderd zou worden. Daarna startte mijn laptop nog eens terug op. Dit duurde alles samen wel een half uur. Kan ik ergens zien of ik nu een goeie java-versie heb zitten ?

 

mvg,

Dirk

Fixlog.txt

ScreenHunter_35 May. 14 17.51.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Indien je bepaalde software niet verwijderd krijgt kan je altijd eens REVO uninstaller (klik erop) proberen.

De free versie zou normaal voldoende moeten zijn.

Handleiding in bijlage. Handleiding Revo Uninstaller

 

Probeer eerst met Revo om die shopping helper smartbar te verwijderen.

Als dat niet lukt, laat het dan maar zo maar meldt het dan wel.

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
7 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Wil het niet lukken?

Neen, ook met die Revo Uninstaller geraak ik de Shopping Helper Smartbar niet kwijt. Is het nodig om die te verwijderen ? Vertraagt die smartbar mijn laptop ?

 

In bijlage een logfile van de AdwCleaner scan.

 

P.S. Sorry voor het late antwoord. Been busy with other things :-(

ScreenHunter_51 May. 23 18.31.jpg

AdwCleaner[C00].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Shopping Helper Smartbar is blijkbaar toch verwijderd want ik zie hem niet meer.

 

Je VLC media speler is een oude versie.

Je kan de nieuwste versie hier downloaden.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

  • Verwijder het oude bestand fixlist.txt
  • Download de nieuwe bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Shopping Helper Smartbar staat nog altijd in het lijstje als ik de Revo Installer opstart. Heb eens gegoogeld en je krijgt 'm er blijkbaar enkel af met een image repair.

'K Heb de fix uitgevoerd en daarna moest ik de laptop terug opstarten (nog steeds welgeteld 9 minuten wachten vooraleer ie gebruiksklaar is). 

In bijlage de laptop ...

 

Misschien wordt ie gewoon oud of heeft Bill er voor gezorgd dat mijn Windows na 3 jaar gewoon heel traag wordt. 

 

 

Fixlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner (als je het nog niet hebt).

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

Herstart hierna de pc en kijk of het nu sneller gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.