Ga naar inhoud

Help excel bestand kwijt


Cil

Aanbevolen berichten

Help,  ik gebruik al jaren een excel document voor het noteren van de awards welke onze leden hebben ontvangen, gisteravond was dat document helemaal leeg. Ik heb vanmorgen op de partite een systeem herstel gedaan naar 14 mei, echter mocht dat niet baten, weet iemand of ik dat volle bestand nog terug kan vinden? De naam van het document is nooit veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas, gelukkig zag ik op mijn andere pc nog wel dat bestand, alleen was deze na 27.11.2017 niet mee bijgewerkt, Nu op Google drive die opgeslagen en ben nu met mijn mappen van de awards aan het bijwerken. 
Hoe kan ineens dat bestand leeg zijn, terwijl ik (en niemand zit op mijn pc) ineens deze een lijst helemaal leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch een backup. Gelukkig voor u.

Hoe het komt dat de gegevens verdwenen zijn zal moeilijk te achterhalen zijn vrees ik. Een beschadigde sector op de harde schijf waar net dat bestandje wordt opgeslagen, of iets verkeerd gebeurd tijdens het opslaan van het bestandje, de wegen van de computer zijn soms moeilijk te doorgronden. Een spanningsval op het net, tijdens het opslaan kan ook een oorzaak zijn. of net op het moment dat je opslaat is er een update bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik toch nog een oud bestandje ervan had. Inmiddels de nieuwe lijst bijgewerkt. Hopend dat hij op Google drive veiliger staat. Zal in ieder geval maandelijks even dit bestand op de partitie zetten, zodat ik mocht er weer wat gebeuren is niet zo'n achterstand heb bij te werken. Dank je wel voor je snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit met met het Pinksteren feest in gedachte dacht ik eerder aan de Heilige geest:)

@ Cil

Ik heb de gewoonte om mijn bestanden via Opslaan als te doen in plaats van gewoon op te slaan en geef er telkens een andere naam aan. Namelijk de naam van het bestand plus de datum van aanpassing. Zo heb ik steeds meerdere bestanden. En ik sla ze ook nog eens op in Dropbox (cloud). Na enkele maanden verwijder ik dan de oudere bestanden. Ik weet het het is wel dubbel werk maar dan heb ik steeds minimum 2 bestandjes 1 op de cloud en 1 op de PC.

aangepast door plongske
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Cil zei:

Hoe kan ineens dat bestand leeg zijn, terwijl ik (en niemand zit op mijn pc) ineens deze een lijst helemaal leeg is.

ik vrees toch dat de oorzaak vòòr het scherm te zoeken is.

spanningsval, malware, virus,... kunnen ervoor zorgen dat het bestand volledig wèg is ofwel helemaal corrupt, maar een léég bestand wordt hierdoor niet veroorzaakt.

 

En nog maar eens zeggen: bewaar belangrijke bestanden minstens op één andere drager - beter nog op twee of drie (en gebruik geregeld een synchronisatieprogramma: als je een goed hebt moet je af en toe gewoon op een snelkoppeling drukken en het synchroniseren gebeurt op de achtergrond. (of je plant het gewoon met het programma natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.