Ga naar inhoud

computers worden niet meer herkend in netwerk


wginneke

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, stegisoft zei:

Ja, via re muisklik op "Deze pc" > Netwerkverbinding maken

Dat is het meest gevaarlijke manier van werken.

Dat betekend dat indien uw computer wordt gehackt meteen ook de andere toestellen worden gehackt zoals NAS.

Het is deze manier van verbinding maken met mijn NAS die fabrikant Synology aanbeveelt en zij zijn naar mijn mening geen prutsers.

Ik gebruik mijn NAS niet als back-up medium doch als data bank voor al mijn computers. De inhoud van de NAS wordt geback-upt op een NIET permanent verbonden externe harde schijf, dat is zoals het hoort.

Mijn pc is uitstekend beveiligd en mijn NAS afzonderlijk ook nog eens.

Een wachtwoord laten onthouden beveel ik nooit aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de SMB-functies eens nagekeken zoals gevraagd en die staan bij alle 2 de pc's (het zijn trouwens 2 identieke machines) zoals hieronder

image.png.b77ce55c8be3f7f29d37ca2fc7ac5f2e.png

 

het eigenaardige is dat één van de pc's nu wel zijn Netwerk toont:

image.png.129af61a6feb279a6c3a7587c6dca7ad.png

 

terwijl de andere nog steeds niets weergeeft:

image.png.85bb6593e0d6ce71b0137131ce467108.png

 

maar ik denk dat ik het hier maar bij zal laten, de 2 machines zijn benaderbaar en de gebruiker kan er verder mee aan de slag en daar was het toch om te doen.

 

toch nog bedankt! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je ons die feedback nog geeft betreffende de mogelijkheden die het Server Message Block Protocol  biedt. Wellicht valt daar wel iets mee te doen waarvoor dank aan vdhee.

 

Op aangeven van wginneke sluiten we dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.