Ga naar inhoud

CCleaner Free


elvee

Aanbevolen berichten

porrelaar,

 

Ik heb jouw instructies gevolgd, en de nieuwste versie is geïnstalleerd.  Maar het is wel de engelstalige versie.  Vroeger gebruikte ik de nederlandstalige versie, maar tijdens de nieuwe installatie heb ik niet voor Nederlands kunnen kiezen, eigenaardig toch.  Engels is wel geen probleem, maar mijn eigen taal is toch gemakkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de taal heel eenvoudig van Engels wijzigen naar Nederlands.

Open CCleaner.

Klik in de linker kolom op Options.

Klik dan op Settings

Klik achter Language op English, en kies dan Nederlands.

 

Met een plaatje erbij:

 

5b0837e94f9ba-CCleaner_naar_NL.png

 

Laat maar weten of dat gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het gelukt is en graag gedaan.

Ik kreeg overigens vandaag 2 keer een update (= nieuwe versie) van CCleaner. Vanmorgen kreeg ik v5.43.6520 en een paar uur later kreeg ik v5.43.6522 binnen. Aan de nummering zie je dat het een klein verschil is tussen beide versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CCleaner een melding geeft dat er een update is en vraagt of je die wil installeren, mag je daarop NEE antwoorden of de melding gewoon wegklikken.

Download daarna CCleaner om de nieuwste versie te installeren.

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!

Na de installatie kan je het gedownloade bestand weer verwijderen.

 

Deze manier is veiliger in die zin dat je dan zeker de free (gratis) versie hebt en niet opgezadeld wordt met een proefversie van de pro versie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCleaner biedt inderdaad vaak extra software aan tijdens de installatie. Sinds Piriform (= de maker van CCleaner) is overgenomen door Avast, zal vaak de antivirusssoftware van Avast aangeboden worden als extra software tijdens de installatie. Je kunt die aangeboden extra's inderdaad uitvinken.

Piriform zegt er dit over: https://support.piriform.com/hc/en-us/articles/360001205071-Why-has-Avast-been-installed-to-my-machine-

 

Dat aanbieden van extra software komt bij allerlei gratis software voor. Altijd dus goed opletten tijdens de installatie en de aangeboden extra's uitvinken.

Er bestaat ook een gratis hulpmiddel dat in de gaten houdt of er extra software wordt aangeboden en dat dan automatisch de vinkjes voor de aangeboden extra's weghaalt. Dat hulpmiddel heet Unchecky. Lees er hier meer over: https://www.antimalwaresoftware.nl/tools/unchecky-voorkomt-installatie-van-ongewenste-software/

 

Let op: Unchecky is een hulpmiddel. Je moet ook zelf blijven opletten tijdens de installatie van programma's.

Na installatie van Unchecky vind je het pictogram van Unchecky terug in het systeemvak:

 

5b093b041b3cb-unchecky.png

 

Unchecky is permanent actief. Je kunt het beschouwen als een wachter op de achtergrond. Wil je weten of Unchecky al eens zijn werk heeft gedaan, dan klik je op het pictogram van Unchecky. Je ziet dan zo'n venstertje:

 

5b093bc53e16c-Unchecky-activiteit.png

 

Zoals je ziet is er op mijn computer 2 keer ingegrepen door Unchecky. Wil je weten waarom dat gebeurde, dan klik je in dat venstertje op de knop  Activiteiten-log.

Ik krijg dan het onderstaande te zien:

 

5b093c5c60ce2-Activiteiten-log.png

 

Bij de installatie van 2 programma's (Micrografx en IrfanView) heeft Unchecky dus ingegrepen en vinkjes weggehaald voor extra software. Ik had zelf wel gezien dat er extra's werden aangeboden, maar voordat ik zelf die vinkjes kon weghalen, had Unchecky dat al voor mij gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.