Ga naar inhoud

Foto,s versturen met picasa


bernard

Aanbevolen berichten

Ik wil foto,s versturen met Picasa .Eerder was dit nooit een probleem .

Maar nu selecteer ik +/- 10 foto,s ,en dan mailadres invullen en dan verzenden .

 

Maar nu begint het al als ik picasa google kies moet ik eerst mij  gegevens invullen , dat hoefde eerder nooit .

Ook was het adres eerder  al bekend als ik de eerste letter invulde , en nu niets meer , dus het hele mailadres invullen .

En als ik dat dan voor de zoveelste keer heb gedaan komt er een foutcode 

1a.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste dagen krijgen meer mensen die foutmelding wanneer ze foto’s via Picasa willen versturen. Lees dit topic eens door: https://support.google.com/picasa/forum/AAAACPk0_XoQ714AuTSN7Q/?hl=en

 

Een echte oorzaak vond ik niet in dat topic, al las ik wel dat je in Picasa ingelogd moet zijn met je Google account. Dat doe je rechtsboven in Picasa, meen ik. Bovendien mogen de foto’s niet te groot zijn, anders kun je niet 10 foto’s tegelijk verzenden.

 Picasa wordt natuurlijk al 2 jaar niet meer ondersteund en Google heeft liever dat je Picasa niet meer gebruikt. Ik snap wel dat jij Picasa een makkelijke manier vindt om foto’s te verzenden, maar het kan natuurlijk ook op een andere manier:

 

Open Gmail in je browser

Maak een nieuwe e-mail aan

Vul de geadresseerde(n) in

Schrijf een begeleidend verhaaltje

Klik op de paperclip om een of meer bijlages toe te voegen

Een venster van de Verkenner zal openen. Blader naar de map waarin de foto’s zitten die jij wil verzenden.

Selecteer met ingedrukte Ctrl toets alle foto’s die jij wil verzenden enzovoort

 

Het is misschien voor jou iets meer werk, en vooral een andere manier van werken, maar zo kun je in ieder geval nog steeds foto’s verzenden via Gmail.

 

Mijn computers staan uit (ik schrijf dit nu op mijn iPad), maar ik zal morgen eens kijken of ik nog foto’s kan verzenden vanuit Picasa. Ik zal je daarna laten weten wat mijn ervaringen daarmee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net dit verhaal: https://sites.google.com/site/picasaresources/Home/Picasa-FAQ/google-photos-1/how-to/how-to-upload-photos#TOC-Upload-for-Picasa3-users

 

Scrol op die pagina naar het hoofdstuk “Upload for Picasa3 users”.

Daar lees ik het volgende:

Google disabled direct upload from Picasa3 in March 2018. Picasa3 continues to be very useful for local management of a photo collection with basic editing and some extras such as creating collages. Emailing photos from Picasa3 using Gmail seems also disabled. Instead you can export (select 1600 pix or the size you want) and add as attachment to a mail.

 

Sinds maart 2018 schijnt het dus niet meer te kunnen op de manier die jij gewend was. Lees dat even door en ook wat er verder in dat artikel staat.

Wanneer had jij voor het laatst foto’s verzonden vanuit Picasa?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd zou ik vandaag op mijn computer gaan testen of het mij nog wel lukte om een paar foto's vanuit Picasa te verzenden via Gmail.

 

Ik opende Picasa3 en ik zag rechtsboven dat ik automatisch was ingelogd, zoals tot nu toe altijd het geval was, maar hé, wat gebeurde daar? Binnen 1 of 2 seconden was ik uitgelogd! Er stond nu: "Inloggen met Google-account". Dus ik klik daarop en tik mijn Gmailadres en het bijbehorende wachtwoord in. Maar nee hoor, in Picasa inloggen op je Google account is niet meer mogelijk. Google (de eigenaar van zowel Picasa als Gmail) heeft dat onmogelijk gemaakt. Daarom werd jij niet meer automatisch ingelogd en daarom worden adressen die jij intypt niet meer automatisch aangevuld. Dit is een beslissing die Google heeft genomen en ik zie geen manier om dat ongedaan te maken...

Het versturen van foto's vanuit Picasa via Gmail is dus niet meer mogelijk op de manier die jij gewoon was.

 

Zelf gebruik ik meestal Thunderbird om e-mails te versturen. Wanneer ik in Picasa een paar foto's selecteer en daarna onderaan de pagina op de knop E-mail druk, krijg ik onderstaand venstertje te zien:

 

5b0bcffeb287f-2018-05-28_11_36_16-E-mail

 

Wanneer ik dan kies voor Google Mail, lukt het niet. Wat lukt niet? Het inloggen met mijn Google account lukt niet.

Wanneer ik kies voor Thunderbird, lukt het nog wel. Dan wordt er automatisch een nieuwe e-mail aangemaakt door Thunderbird, waarin de geselecteerde foto's als bijlage zijn opgenomen.

 

Als jij geen e-mailprogramma op je computer wil installeren en gewoon gebruik wil blijven maken van Gmail die je opent in je browser, dan moet je de methode gebruiken die ik in post 2 van dit topic aangaf.
Picasa kun je blijven gebruiken om je foto's te bekijken en om er wat eenvoudige bewerkingen op uit te voeren. Het versturen van foto's doe je voortaan niet vanuit Picasa maar met behulp van Gmail in de browser, waarbij je de foto's selecteert met behulp van de Verkenner.

Ik kan het helaas niet mooier voor je maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vroeg wanneer ik voor het laatst foto,s op deze manier had verzonden .

Ik heb er 13 in 1 x verstuurd , naar verschillende mensen 

Volgens mij was dat 23 mei , en die  hebben ze allemaal ontvangen .

 

Maar goed , ik begrijp dat olok dit feestje weer afgelopen is .

Dus nu gewoon op de bekende manier , Of ..........................

 

Ik heb nog eens in ,, mijn archief ,, hmm  gekeken , want er stond mij nog iets bij dat ik ooit eens foto,s ( hele mappen zelfs) heb verstuurd .

En jawel ik heb het gevonden .

Het gaat om  : www.wetransfer.com .

Ik weet alleen niet of die mogelijkheid er nog is 

Is dit bij jou ook een bekend adres / mogelijkheid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, bernard zei:

Het duurt wel even voor downloaden klaar is

Nee, toen was je waarschijnlijk niet aan het downloaden, maar aan het uploaden. De foto’s werden geüpload naar de server van wetransfer. Uploaden van 10 foto’s duurt langer dan downloaden van 10 foto’s bij een ADSL abonnement zoals jij hebt van Ziggo.

Je hebt daar aangegeven dat jijzelf de geadresseerde was.

Hier wordt uitgelegd hoe wetransfer werkt: https://www.eenmanierom.nl/wetransfer/

Hier nog een handleiding voor wetransfer: https://nl.ccm.net/faq/2180-hoe-werkt-wetransfer

 

Heb jij nu een mail ontvangen van wetransfer, met daarin een link? Heb je al op die link geklikt?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , het klopt allemaal .

Het is wel een beetje omslachtig vind ik , aatr het werkt wel .

Met omslachtig bedoel ik , dat diegene die mijn foto,s ontvangt wel eerst een studie moet doen om te zien  hoe krijg ik de foto,s te zien 

Het is natuurlijk ook geen gewoonte van mij om iedere keer zoveel foto,s te verzenden .

Maar met vakantie vinden de kinderen het natuurlijk leuk 

 

Ik vind dat we ook hier weer goed uit gekomen zijn , dus wat mij betreft na mijn dank aan jou  het bekende slotje er maar weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.