Ga naar inhoud

WiFi valt telkens weg


Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik heb de nieuwe laptop (Asus VivoBook S14 S410UA-EB108T) een week in mijn bezit en ik ben ten einde raad. De WiFi valt onregelmatig weg en de enige oplossing die ik heb gevonden is de verbinding verbreken en weer opnieuw verbinden.

Andere apparaten hebben geen last van de verbindingsproblemen. Deze laptop heeft op alle netwerken dezelfde problemen. De afstand maakt niet uit, ik zit nu op drie meter afstand van het modem die in het zicht staat. De verbinding valt even vaak weg: of er nou een paar muren tussen zitten of niet. Wanneer de verbinding wegvalt, geeft de laptop wel aan dat er verbinding en internettoegang is. De browser (verschillende geprobeerd) geeft dan aan: 'wachten op antwoord van...'.

Ik zit op WiFi kanaal 6, op een bandbreedte van 2,4 ghz. Het probleem is er wanneer de laptop aan de accu ligt én aan netstroom. Het gaat om de netwerkkaart: Realtek 8822BE wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC

Het onderstaande heb ik allemaal al geprobeerd (veelal op internet opgezocht), echter zonder resultaat:

  • driver updates van ASUS website (realtek/qualcomm atheros),
  • WLAN report gemaakt: die staat vol met verbinding issues,
  • laptop terug naar fabrieksinstellingen,
  • WAN miniports uitgeschakeld (na contact met ASUS),
  • schone installatie windows 10 (hulpproramma van windows na contact met klantenservice),
  • WAN miniports uitgeschakeld en verwijderd mbv register-edit,
  • opnieuw terug naar fabrieksinstellingen.
  • energiebesparing driver uitgeschakeld

Het mag allemaal niet baten. Het is een erg fijne laptop, en daarom stuur hem liever niet retour. Is er misschien een oplossing voor dit probleem??

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vermeld veel maar niet wie uw provider is.

Heb je ook andere routers of iets anders dan de router van uw provider?

Waarom maak je een verbinding op 2.4 Ghz terwijl de laptop 5.0 GHz aan kan (ac is een nieuwe norm van routers wifi)

Had je met de laptop meerdere wifi verbinding gemaakt op verschillende signalen?

Kanaal 6 moet je niet nemen.

Je kan beter 2 of 7 kiezen. Voor 5.0 Ghz is dat kanaal 36 of hoger.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aansluitend op stegosoft: wanneer je de mogelijkheid voor 5G hebt, zou ik dit zeker doen. De verbinding is stabieler en sneller. Enig nadeel van de 5G is dat de reikwijdte een stuk korter is dan de 2,4 G.

Daarnaast denk ik dat de uitval wel eens veroorzaakt zou kunnen worden door storing van andere wifi-punten. Wanneer je een androidtelefoon hebt, is het tooltje Wifi Analyzer een aanrader. Hiermee kun je zien welke punten er in de buurt zijn, welke kanalen vol en welke vrij. Wanneer je op de app leest dat bijvoorbeeld 9 druk is, 10 en 11 niet, kies dan voor 11 zodat je ook overlap van kanaal 9 en 10 voorkomt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.