Ga naar inhoud

IP problemen acces point en proximus modem


Aanbevolen berichten

bedankt voor de reacties

ik heb het anders opgelost waardoor ik de twee acces points terug een verschillend SSID heb gegeven, los van mijn proximus router.

nu werkt het terug en werkt ook mijn Sonos terug want deze konden ook geen verbinding meer maken

 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de access points een correct IP-adres gekregen hebben (via DHCP van je Proximus modem) geef je ze best hetzelfde SSID en hetzelfde paswoord, dezelfde als je Proximus modem (als deze ook WiFi heeft).

Dan doe je echt aan "roaming" en kan je overal rondlopen zonder van de ene naar de andere SSID over te gaan.

Voor het beste resultaat experimenteer je met de kanalen van de beide AP's; als het een thuisnetwerk betreft zet je bv. Proximus modem/router op kan. 1, het 1e AP op kan.6 , het 2e AP op kanaal 11.

Je IPhone enz. zal dan automatisch overschakelen op de sterkste ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je IPhone enz. zal dan automatisch overschakelen op de sterkste ontvangst.

Sterkste ontvangst betekend niet dat het de beste verbinding is.

Wat ik wel had geleerd: teveel wifi signalen kan ook niet goed zijn.

Ik had in begin stuks of 6 wifi signalen omdat ik een groot huis heb.

Dat heb ik ondertussen terug gebracht naar 2 en nu is het perfect inclusief de tuin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, roel007 zei:

bedankt voor de reacties

ik heb het anders opgelost waardoor ik de twee acces points terug een verschillend SSID heb gegeven, los van mijn proximus router.

nu werkt het terug en werkt ook mijn Sonos terug want deze konden ook geen verbinding meer maken

 

bedankt

Bedankt, voor de feedback.

We sluiten dan ook het topic af als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.