Ga naar inhoud

Hoe tv aan netwerk koppelen zodat bestanden vanop pc weergegeven kunnen worden op tv.


jens

Aanbevolen berichten

Hallo

Vroeger speelde ik mijn films af via een 1,5TB extern schijf die rechtstreeks gekoppeld was aan de smart tv. Doordat deze te klein werd heb ik mij een extern schijf van 4TB aangeschaft (denkende mijn films hiermee te kunnen afspelen op de tv). Blijkbaar ondersteund een smart tv maar tot 1,5TB. Ook heb ik geprobeerd mijn schijf op te delen in partities die <= 1,5TB, dit lukte ook niet. Vervolgens mijn schijf ingesteld als MBR en opgesplitst in 2x 1TB (blijbaar kan MBR max 2TB aan). De Tv kon de schijf nog steeds niet vinden.

Zo kom ik tot een laatste oplossing dat ik mijn pc koppel aan een thuis netwerk alsook de tv, en zo de bestanden met de tv kan raadplegen via het netwerk die op mijn pc staan (waaraan de externe harde schijf gekoppeld is).

Nu heb ik wat zitten zoeken op het internet hoe ik dit kan verwezenlijken maar vind ik niet direct een oplossing hiervoor, Iemand tips hoe ik dit kan oplossen via een thuisnetwerk of hoe ik mijn 4TB toch zichtbaar kan maken op de tv?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, stegisoft zei:

Je zal toch wat meer duidelijkheid moeten geven anders kunnen we niet helpen.

Externe harddisk --> welk merk en model en type is het?

Smart TV --> welk merk en model en type is het?

 

Sorry daarvoor, wist niet dat dit hiervoor relevant was.

Tv: samsung ue40d6320

Externe schijf: Seagate expansion portale, model SRD0NF1 (4TB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw TV heeft 3 usb 2.0 poorten

Normaal gezien is 3.0 compatibel met 2.0 maar niet altijd.

Probeer door uw TV te updaten of dat helpt op deze pagina (klik)

Moest het ondanks dat nog niet helpen dan kan je meestal uw externe harddisk aansluiten op de router en dan via TV naar netwerk gaan om dan aan uw externe harddisk te komen.

Uw TV heeft wel 100 Mbps netwerkkaart en normaal gezien zou dat geen probleem mogen geven.

 

Nota: volgens Seagate is uw externe harddisk wel compatibel met 2.0 volgens deze pagina (klik) doch ik heb ook usb-stick en externe harddisk 3.0 die niet kan aangesloten worden op usb 2.0 nochtans zegt fabrikant dat het compatibel is met 2.0

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, stegisoft zei:

Uw TV heeft 3 usb 2.0 poorten

Normaal gezien is 3.0 compatibel met 2.0 maar niet altijd.

Probeer door uw TV te updaten of dat helpt op deze pagina (klik)

Moest het ondanks dat nog niet helpen dan kan je meestal uw externe harddisk aansluiten op de router en dan via TV naar netwerk gaan om dan aan uw externe harddisk te komen.

Uw TV heeft wel 100 Mbps netwerkkaart en normaal gezien zou dat geen probleem mogen geven.

 

Nota: volgens Seagate is uw externe harddisk wel compatibel met 2.0 volgens deze pagina (klik) doch ik heb ook usb-stick en externe harddisk 3.0 die niet kan aangesloten worden op usb 2.0 nochtans zegt fabrikant dat het compatibel is met 2.0

 

 

 

 

 

Akkoord maar zoals eerder aangegeven lukt het niet om de harde schijf aan te sluiten op de tv omdat (sommige) smart tv's, harde schijven groter dan 1,5gb niet ondersteunen.

Ook heb ik reeds geprobeerd deze op te splitsen in partities en te converteren naar MBR ipv GPT maar hierna kon de tv de harde schijf nog steeds niet herkennen..

 

Mijn vraag was dus hoe ik via het thuisnetwerk via de tv aan de bestanden zou kunnen door mijn harde schijf aan mijn pc te koppelen en dus zo via het netwerk via tv aan mijn laptop kan? (Indien dit mogelijk zou zijn, want via de router is voor mij geen optie)

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, stegisoft zei:

Waarom is router geen optie?

Je kan toch op internet en dus moet je via router doen.

Wie is uw provider?

 

Je kan dat doen via computer of laptop.

Je kan op zoals op deze pagina (klik) doen zoals je dat doet met elke map in Windows.

 

 

Omdat ik geen idee heb hoe je dat via de router kan doen en nergens een aansluiting ervoor zie?

Ik zit bij telenet.

En dat delen via pc had ik reeds geprobeerd maar ik vind nooit het netwerk terug op tv, het enige netwerk dat ik op tv kan selecteren is deze van de digicorder :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in de instellingen van uw zender klikken en dan kan je kiezen waar uw TV moet kijken zoals usb-poort of HDMI poort of netwerk.

Maar netwerk moet je wel eerst instellen:

Klik op menu -> netwerk -> Netwerkinstellingen

Kies dan welke verbinding je wilt hebben want je kan dat doen kabel, wifi

Je kan dan kiezen voor automatisch of zelf instellen:

 

Indien je zelf instelt wat ook beter is dan zo instellen voor Telenet:

IP adres 192.168.0.XXX zoals 192.168.0.30 en dat is de IP adres voor uw TV

subnetmasker = 255.255.255.0

Gateaway = 192.168.0.1 (dat is de IP adres van Telenet router)

DNS = 192.168.0.1

 

 

 

samsungtvip.thumb.jpg.ab01a1085fc8038ab6d2e1d1c505e665.jpg

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2018 om 23:45, stegisoft zei:

Je moet in de instellingen van uw zender klikken en dan kan je kiezen waar uw TV moet kijken zoals usb-poort of HDMI poort of netwerk.

Maar netwerk moet je wel eerst instellen:

Klik op menu -> netwerk -> Netwerkinstellingen

Kies dan welke verbinding je wilt hebben want je kan dat doen kabel, wifi

Je kan dan kiezen voor automatisch of zelf instellen:

 

Indien je zelf instelt wat ook beter is dan zo instellen voor Telenet:

IP adres 192.168.0.XXX zoals 192.168.0.30 en dat is de IP adres voor uw TV

subnetmasker = 255.255.255.0

Gateaway = 192.168.0.1 (dat is de IP adres van Telenet router)

DNS = 192.168.0.1

 

 

 

samsungtvip.thumb.jpg.ab01a1085fc8038ab6d2e1d1c505e665.jpg

 

 

Ik zei toch dat ik dit allemaal gedaan had, en dat ik enkel het netwerk van mijn digibox zie bij de selectie van 'zender'. Het probleem lijkt mij eerder ergens te zitten dat het netwerk dat ik aanmaak via pc niet zichtbaar wordt gesteld aan de tv..

aangepast door jens
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.