Ga naar inhoud

Kan Excelbestand niet meer opslaan


dreivilo47

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik een vervelend probleem met een Excelbestand (extensie xls) dat ik al jaren, zonder problemen, gebruik.
Wanneer ik een wijziging in het Excelbestand aanbreng en het bestand wil opslaan, gebeurt dit niet en sluit Excel automatisch af.
Ook is er na het afsluiten een bestand zonder extensie aangemaakt, bijvoorbeeld "6BAE5200".  In dit bestand zitten gegevens uit m'n Excelbestand.
Ik gebruik Excel 2003 SP3 op Windows 10 Home.
Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt het hoogtijd dat je nieuwe versie Excel koopt want uw versie 2003 is wel echt heel oud en onveilig.

 

Je kan op deze pagina uw office (klik) kopen.

Wel eerst de oude verwijderen in configuratiescherm / programma en onderdelen.

 

Heb je meerder computers / laptop enz. dan kan je ook 1 jaar kopen voor 5 toestellen op deze pagina

Voordeel ervan is dat je steeds de nieuwste office krijgt.

 

Nota: tegenwoordig is dat niet meer xls maar wel xlsx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, stegisoft zei:

Dan wordt het hoogtijd dat je nieuwe versie Excel koopt want uw versie 2003 is wel echt heel oud en onveilig.

 

Je kan op deze pagina uw office (klik) kopen.

Wel eerst de oude verwijderen in configuratiescherm / programma en onderdelen.

 

Heb je meerder computers / laptop enz. dan kan je ook 1 jaar kopen voor 5 toestellen op deze pagina

Voordeel ervan is dat je steeds de nieuwste office krijgt.

 

Nota: tegenwoordig is dat niet meer xls maar wel xlsx

 

Bedankt voor je snelle reactie stegisoft.

 

Er staat op de verkooppagina: "Direct downloadbaar via Microsoft".  Ik vermoed dat het een iso-file is.

 

Dus in "Programma's en onderdelen" de volgende zaken verwijderen?:
- Microsoft Office Professional Edition 2003
- Compatibiliteitspakket voor het 2007 Microsoft Office system
- Compatibility Pack for the 2007 Office system

 

M'n xls-bestand openen in de nieuwe versie van Excel en dan best opslaan als xlsx?  Of kan ik de xls-extensie blijven gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je koop daar office en dan krijgt je key code en ook de link waar je kan downloaden.

Of dat nu een iso bestand is weet ik niet want ik heb een abonnement versie voor 5 pc en elke jaar verleng ik dat maar niet bij Microsoft.

 

Alleen dit verwijderen:

Microsoft Office Professional Edition 2003

 

Bij de nieuwe office is het beter dat je uw xls bestand opslaat als xlsx en dus in de nieuwe versie 

Dat geld ook voor doc naar docx alsmede de andere.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, stegisoft zei:

Je koop daar office en dan krijgt je key code en ook de link waar je kan downloaden.

Of dat nu een iso bestand is weet ik niet want ik heb een abonnement versie voor 5 pc en elke jaar verleng ik dat maar niet bij Microsoft.

 

Alleen dit verwijderen:

Microsoft Office Professional Edition 2003

 

Bij de nieuwe office is het beter dat je uw xls bestand opslaat als xlsx en dus in de nieuwe versie 

Dat geld ook voor doc naar docx alsmede de andere.

 

 

 

Bedankt voor de info.
Ik heb juist Office 2016 Professional Plus via je link gekocht.
Als het gedownload en geïnstalleerd is, laat ik weten of m'n probleem opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.