Ga naar inhoud

Printerprobleem


Severin

Aanbevolen berichten

Heb enige tijd geleden een HP Envy5640 printer gekocht  en deze heeft prima gewerkt tot gisteren. Plotseling kan ik van mijn pc niet meer printen via de kabel.

Via wifi vanaf mijn mobiel en Ipad gaat het nog prima.

Er staat nu plotseling een map op mijn desktop (Benodigdheden kopen voor HP) en deze kan ik niet verwijderen. zie bijlage.

Heb alles van HP verwijderd en gedeinstallerd en geprobeerd de printer opnieuw te installeren maar dat lukt ook niet meer. 

Ik ben zelf adiministrator van deze pc.

Graag advies.ScreenShot436.jpg.45b3b3a05d78a37108308de564d98cf7.jpg

ScreenShot437.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht heb je CCleaner staan.

Open CCleaner.
Ga naar “Gereedschap” (icoon met moersteutel) en klik op de knop “Programma’s deïnstalleren”.
De op je pc geïnstalleerde programma’s worden nu getoond.
In dat venster staat onderaan rechts een knop “Opslaan als tekstdocument”. Klik er op en sla het bestandje “install.txt” even op je bureaublad op. Voeg het als bijlage toe in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je onder Windows 10 werkt.

Verborgen bestanden en mappen weergeven (zichtbaar maken).

  • Voor Windows 8.1 en Windows 10, open de verkenner. Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”
  • Selecteer de tab “Weergave”.

  • Haal het vinkje weg bij “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)”.

  • Klik in het waarschuwingsvenstertje op JA om dit te bevestigen.

  • Scroll nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”.

  • Selecteer (groen puntje plaatsen bij) Verborgen bestanden en mappen (en stations) weergeven.
  • Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”

Koppel de printer af van je pc.

Ga via START naar Instellingen / Apparaten / Printers en Scanner. Indien je printer daar nog staat, klik er op en kies voor Verwijderen.

Start de pc op in de veilige modus via Systeemconfiguratie. https://www.pc-helpforum.be/topic/64887-windows-10-opstarten-in-de-veilige-modus/?tab=comments#comment-510877

Open de verkenner.

Verwijder alle mappen van HP (Hewlett Packard), indien aanwezig, op de volgende locaties:

  • C:\Users\[uw account]\AppData\Local

  • C:\Users\[uw account]\AppData\Roaming

  • C:\Program Files

  • C:\Program Files  (x86)

  • C:\ProgramData

Herstart de computer in de normale modus via Systeemconfiguratie.

Verborgen bestanden en mappen terug onzichtbaar maken

  • Voor Windows 8.1 en Windows 10, Open de verkenner. Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”

  • Selecteer de tab “Weergave”.
  • Plaats een vinkje bij “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)”.

  • Scroll nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”
  • Selecteer (groen puntje plaatsen bij)  “Verborgen bestanden en mappen (of stations) niet weergeven”.
  • Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”

Doe een register cleaning met CCleaner.

Download deze software voor je HP Envy5640 printer:  https://ftp.hp.com/pub/softlib/software13/printers/en5640/EN5640_Full_WebPack_40.11.1135.exe

Installeer deze printer software en koppel de printer aan je pc zodra er om gevraagd wordt. Zet dan ook de printer AAN (powerknop).

Druk een testpagina af.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles gedaan zoals beschreven maar het bestandje bleef op mijn bureaublad staan. 

Ik heb toen wat zitten vogelen in de eigenschappen van dat bestandje en wat bleek dat onder 'beveiliging, machtigingen voor het system' Alle vinkjes op weigeren stonden.

Ik heb alle vinkjes op toestaan gezet en vervolgens kon ik het bestand verwijderen.

 

Bedankt voor de hulp anyway, ik heb weer wat geleerd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.