Ga naar inhoud

Router naam en paswoord vergeten


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

 Bij het corrigeren van Netwerkinstellingen, vraagt server 192.168.1.1 naam en paswoord in te geven.

Ik beschik over een ICIDU Wireless N Router NI-707521, mijn beide PC's zijn echter wel via kabel aangesloten op die Router.

Na reeds tweemaal een nieuwe PC te hebben aangesloten, ben ik de destijds gebruiikte naam en paswoord vergeten.... ( jammer )

Hoe kan ik die terugvinden?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Bedankt Droske voor het aanraden van die Backupper en alle uitleg erbij. IK zal me dat ding wel aanschaffen denk ik. Ik lees trouwens dat de gratis versie ruim goed is en al veel kan oplossen...

Maar mijn vergeten/verloren naam en paswoord heb ik daarmee nu niet terug. Jammer!

Ik probeer wel even met die 'admin' namen, ik herinner me dat nu wel, maar ... Ik probeer wel!

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel gebruikers wijzigen de standaard gebruikersnaam en wachtwoord van een router (helaas) niet, dat is bij u misschien ook het geval. Vandaar dat ik je in eerste instantie het advies gegeven heb om het eens met die standaard te proberen.

Indien je toch de gebruikersnaam en het wachtwoord destijds gewijzigd hebt en deze vergeten bent dan rest u enkel nog het resetten van de router aan de hand van het inwendige knopje aan de achterkant van de router. Zie dat kleine gaatje naast de rechtse antenne. Met een recht geplooide paperclip bereik je door dat gaatje de inwendige restknop. Hou deze een tiental seconden ingedrukt.

Je router is nu gereset waardoor je met de standaard gebruikersnaam en wachtwoord (admin) toegang hebt tot de instellingen.

Gebruikersnamen en wachtwoorden schrijf je ofwel op en bewaar je op een veilige plaats of beter nog beheer je met een wachtwoordmanager.

https://www.lifestyle-news.nl/dit-zijn-de-5-beste-wachtwoordmanagers/

 

https://www.want.nl/vijf-beste-wachtwoord-managers-beheer/

 

PS

AOMEI Backupper Standaard staat los van je router probleem hé.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraan je router vind je een kleine opening gemarkeerd "reset"".

Met een paperclip druk hier meerdere seconden op totdat de lichtjes aan de voorkant beginnen te knipperen.

Zoals droske schreef, bij het heropstarten is de login én paswoord admin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, bedankt! Droske en Vdhee,

Met de resetter ben ik er gekomen, want ik had destijds naam en paswoord weldegelijk veranderd, meer enige tijd geleden kwijtgespeeld door de crash van de drive waar al mijn belangrijke gegevens op stonden...

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

crash van de drive waar al mijn belangrijke gegevens op stonden

Dat is geen antwoord.

Crashen mag nooit een probleem zijn.

Gegevens opslaan op 1 medium zonder back-up is vragen om problemen.

Ik maak er zelfs verschillende back-up

 

Trouwens: waarom bedankt je vdhee als hij hier niet antwoord?

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.