Ga naar inhoud

Simmige instellingen


Theo2602

Aanbevolen berichten

Had je al op de groene zin "Geconfigureerd updatebeleid weergeven" geklikt? Misschien wordt het dan duidelijk.

Ik zag deze melding op mijn pc op 30 mei 2018. Ik klikte toen op de groene zin "Geconfigureerd updatebeleid weergeven" en kreeg daarna het onderstaande te zien (ik had er toen een screenshot van gemaakt wat ik nu toon):

 

5b471ab70d945-2018-07-12_11_02_18-2018-0

 

Op mijn pc is ingesteld dat de computer na het installeren van updates niet automatisch opnieuw mag opstarten tussen 8 en 17 uur. Blijkbaar kreeg ik daardoor die melding.

 

5b471b2a5708f-Gebruikstijden_wijzigen.pn

 

Menno Schoone lijkt met een oplossing te komen om die melding te verwijderen:

MELDING 'Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd'

Zijn instellingen ontoegankelijk terwijl tegelijkertijd bovenin het betreffende venster de melding Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd wordt getoond? Meestal verdwijnt dit probleem door via Instellingen, onderdeel Privacy, sub Diagnostische gegevens en feedback de optie Diagnostische gegevens op Volledig te zetten. Het probleem is vaak ook op te lossen door met de registereditor in de registersleutel HKCU\SOFTWARE\Policies\ Microsoft\Windows\ CurrentVersion\ PushNotifications de DWORD-waarde NoToastApplicationNotification te wijzigen in 0 (mogelijk moeten de registersleutel en registerwaarde eerst worden aangemaakt), start de pc vervolgens opnieuw op.

 

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_instellingen.html

 

Ik had zelf geen zin om Diagnostische gegevens op Volledig te zetten. Ook had ik geen zin om in het register zelf een nieuwe sleutel met de naam PushNotifications aan te maken.

Ik deed er dus helemaal niets aan en een paar weken later was bij mij die melding uit zichzelf verdwenen.

 

Ervaar jij nu problemen? Kun je bepaalde dingen (sommige instellingen wijzigen) niet meer doen, die je vroeger wel kon doen? Als je geen problemen ervaart, kun je die melding gewoon negeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist op een andere pc de maandelijkse updates binnengehaald en zag daar ook die melding:

 

5b472c4ad4458-Geconfigureerd_updatebelei

 

Het gaat ook op deze pc over de ingestelde gebruikstijden (van 8 tot 17 uur) waarbinnen de pc niet automatisch opnieuw mag opstarten om de updates te voltooien.

Niets om je zorgen over te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.