Ga naar inhoud

Chrome vraag


lowie12

Aanbevolen berichten

Als ik bijvoorbeeld het laatste nieuws open in chrome is daar een mogelijkheid om deze aan start vast te maken om bijvoorbeeld een app te maken met microsoft edge is dat geen probleem maar met chrome kan ik dat niet vinden,

Dank bij voor baat,

Lowie  12

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, lowie12 zei:

Als ik bijvoorbeeld het laatste nieuws open in chrome is daar een mogelijkheid om deze aan start vast te maken?

Ja, dat kan. (Je maakt er dan overigens geen app van, maar een tegel) Ik had het nog niet eerder gedaan, maar het blijkt erg makkelijk.

Open die nieuwssite in Chrome (ik koos zelf even voor https://www.nu.nl/

Klik dan in Chrome op de menuknop (= de knop met de 3 puntjes boven elkaar) > Meer hulpprogramma's > Snelle link maken...

Die snelle link staat dan op je bureaublad en ziet er bij mij zo uit:

 

5b4b84728a5b6-link_naar_nu.nl.png

 

We zijn er bijna; nu moeten we die link nog vastmaken aan Start: klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling naar de nieuwssite die op het bureaublad staat en kies dan in het contextmenu voor 'Aan Start vastmaken'.

Dat is alles. Als ik nu op de knop Start klik, dan zie ik de snelkoppeling naar Nu.nl staan:

 

5b4b8542de74c-Nu.nl_aan_Start_vastgemaak

 

Je kunt die tegel van Nu.nl daarna nog verslepen naar een plek die jou beter uitkomt.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan Lowie. En wat maakt het ook uit: tegel of app. De app Chrome zal geopend worden wanneer je op die tegel klikt...;)

 

Wat ik nog vergeten was te zeggen: de snelkoppeling die na deze acties nog op je bureaublad staat, mag je nu verwijderen. Je wilde immers enkel die nieuwswebsite vastmaken aan Start.

De snelkoppeling ('snelle link' noemt Chrome dat) op je bureaublad had je alleen als tussenstap nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.