Ga naar inhoud

rode lijnen over diagram - tss waarden


aussie

Aanbevolen berichten

Diagram Excel.

In Excel wil ik 3 eenvoudige diagrammen maken met de evolutie van een aantal bloedwaarden.

De aanmaak zelf lukt, afwerking moet nog wel gebeuren. Maar ik wil buiten de waarden,  1 rode

lijn of 2 rode lijnen in het diagram binnen welke de waarden normaal moeten zitten.  Twee lijnen

tss welke waarden normaal is, boven/onder bij 1 lijn.
Hoe kan je over de diagram heen deze lijn(en) invoegen?
Op laptop zit OpenOffice.
De voorbeeld waarden zijn uiteraard fictief.
 

vb 1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als minimum en maximum niet vaak wijzigen, kun je het eenvoudig doen, nl:

twee rechte lijnen invoegen op de plaats waar je minimum en maximum wenst (via 'Invoegen'- 'Vorm' - 'Lijn').

Cylinders en lijnen best niet dezelfde kleur geven. Als min en/of max wijzigen moet je met deze oplossing de lijnen ook handmatig verplaatsen.

 

Als je het wat professioneler wil doen: een nieuwe grafiek maken op basis van de waarden van min en max met dezelfde grootte als de grafiek met de gemeten waarden, alle opmaak uit die tweede grafiek verwijderen, ze doorzichtig maken, en die tweede grafiek over de grafiek met gemeten waarden 'heen leggen'. De plaats van de min- en max-lijnen in de grafiek veranderen dan mee met de wijzigingen van min en max in het tabelletje met min- en max-waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Laptop werk ik met 'Open Office Calc', kan via item INVOEGEN niets van vorm of lijn terug vinden, ook niet onder de andere items in de bovenste balk.
Heb eerst de afb geselecteerd en dan de form.
Nog geprobeerd de < of > waarden onder de balk te plaatsen (afb 10), maar zou liever met 1/2 lijnen werken.

open office calc.JPG

10.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn computer staat Libre Office Calc versie 6.0.5.2 (x64), dat is de laatste versie (of 1 van de laatste versies). En verder kan ik over je probleem niets zeggen zolang je hier niet een bestand plaatst met je gegevens en grafiek, aan een plaatje hebben we niets (deze rubriek is geen forum voor Photoshop). Eén ding valt wel te zeggen: in Calc kun je in een grafiek een rechte lijn niet in 3D weergeven. In plaats van een grafiek met cylinders in 3D zul je, als je de grafiek met rechte lijnen wil combineren, dan een kolommengrafiek moeten kiezen (tenzij je er geen bezwaar tegen hebt dat de rechte lijnen niet in de zijkant worden weergegeven).

Heb je geprobeerd de 'doorzichtige' grafiek met rechte lijnen te maken? Daar schrijf je niets over...

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2018 om 18:07, aussie zei:

Op Laptop werk ik met 'Open Office Calc', kan via item INVOEGEN niets van vorm of lijn terug vinden, ook niet onder de andere items in de bovenste balk.

In Open Office Calc kun je natuurlijk ook een lijn trekken, het zou wel heel erg vreemd zijn als dat niet zo zou zijn.  Slechts even zoeken op internet leert mij dat je in het menu moet klikken op het icoon "Tekenfuncties weergeven" en bij die functies staat uiteraard ook een lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.