Ga naar inhoud

Kleuren van de monitor niet goed.


Gast

Aanbevolen berichten

  1. Onderstaande toegepast maar ik krijg de laptop niet gestart
  2.  
  3.  
  4. Druk op Windows + R , typcmd en druk op Ctrl + Shift +Enter om de opdrachtpromptop beheerdersniveau te openen.
  5. Typ de onderstaande opdracht en druk op Enter. 

    bcdedit / deletevalue {default} safeboot

Deze opdrachtregel verwijdert de veilige modus als de standaard opstartmodus. Uw PC zal normaal opstarten bij de volgend

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst mijn complimenten voor het zoekwerk van nokiaprox! :top:

 

Toen ik gisteravond naar bed ging had ik nog net gelezen dat Gerard de instructies van nokiaprox had uitgevoerd, maar dat hij nog steeds geen beeld had.

9 uren geleden, ghelsing zei:

Onderstaande toegepast maar ik krijg de laptop niet gestart

De laptop zal wel starten, Gerard, maar daar merk je weinig van, omdat de externe monitor nog geen beeld geeft en het scherm van de laptop zelf kapot is. Je hoort misschien wel de ventilator en de harde schijf. Daarnaast bewijst het brandende lampje van Num Lock dat de laptop aan staat. Hij start dus nog steeds op in veilige modus en jij bent op dit moment nog niet verder gekomen.

 

Ik vond van mezelf dat ik pas mocht gaan slapen wanneer ik bedacht had waarom de instructies niet gewerkt hadden.

De reden is dat je pas een opdrachtprompt kunt openen, nadat je bent ingelogd.

Er moet dus wat aan de instructies vooraf gaan. Lees al het onderstaande eerst op je gemak door.

 

Ik ga er van uit dat de laptop nu uit staat. Alle lampjes moeten uit zijn. Als je niet zeker bent dat de laptop uit staat, mag je 10 seconden lang op de powerknop drukken, waardoor de laptop uit zal gaan.

Druk dan kort op de powerknop om de laptop aan te zetten.

Nu moet je gaan inloggen. Doe dat niet direct nadat je de laptop hebt aangezet. Normaal duurt het immers even voordat je het inlogvenster te zien krijgt. Alleen jij weet hoe lang dat normaal duurde bij jouw laptop. Omdat je helemaal niets kunt zien moet je inschatten wanneer het inlogvenster verschijnt. Als je te vroeg je wachtwoord in gaat typen, dan zul je niet kunnen inloggen. Je wachtwoord wordt dan immers niet ingetypt in het inlogvenster, omdat dat venster nog niet aanwezig is. En als het inloggen niet gelukt is, dan kun je ook geen opdrachtprompt openen.

 

Duurde het op jouw laptop meestal 1 minuut voordat je het inlogvenster te zien kreeg, dan wacht je nu voor de zekerheid 1 minuut en 10 seconden. Dus 10 seconden langer dan normaal.

Toets dan je wachtwoord in en druk op Enter.

 

Wacht daarna weer 1 minuut zodat Windows helemaal door kan starten. Gebruik bijvoorbeeld de secondewijzer op je horloge.

Volg dan onderstaande instructies:

 

1. Druk op Windows-toets + R , typ cmd en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.

2. Typ de onderstaande opdracht en druk daarna op Enter.

 

bcdedit /deletevalue {default} safeboot

 

N.B. Let op de spaties in bovenstaande opdracht. Hierachter laat ik met puntjes zien waar de spaties horen te staan: 5b6155ef49f63-spaties_weergegeven_als_pu

 

Nadat je op Enter hebt gedrukt, zet je de computer uit door langere tijd op de powertoets te drukken.

 

Zet daarna de laptop weer aan. Hopelijk krijg je dan wel beeld op de externe monitor.

Nog steeds geen beeld op de externe monitor, dan overnieuw beginnen en dan nog wat langer wachten voordat je je wachtwoord intypt, want misschien was bij de vorige poging het inlogvenster toch nog niet aanwezig.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ghelsing zei:

Fijn dat je me wil helpen.en nog wel met zo,n goede uitleg. (Top)

Ik ga ermee aan de gang .je hoort van me.

 

Gerard

Bedankt ook Nokiaprox en Porrelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel verdikkeme, ik dacht het Gerard makkelijk te maken door te laten zien waar je een spatie moet typen, maar in de getoonde afbeelding maakte ik daarbij een fout: achter de slash mag geen spatie staan.

Ik maakte die fout doordat ik de opdrachtregel uit een eerdere post van Gerard had gekopieerd. En daar staat dus die foute spatie in!

Een spatie teveel of te weinig zal er voor zorgen dat de opdracht niet werkt. Het luistert echt heel nauw.

 

Zo moet het dus, waarbij je in plaats van de punt een spatie moet typen: 5b6193c860652-puntjes_waar_de_spaties_st

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, porrelaar zei:

Allereerst mijn complimenten voor het zoekwerk van nokiaprox! :top:

 

Toen ik gisteravond naar bed ging had ik nog net gelezen dat Gerard de instructies van nokiaprox had uitgevoerd, maar dat hij nog steeds geen beeld had.

De laptop zal wel starten, Gerard, maar daar merk je weinig van, omdat de externe monitor nog geen beeld geeft en het scherm van de laptop zelf kapot is. Je hoort misschien wel de ventilator en de harde schijf. Daarnaast bewijst het brandende lampje van Num Lock dat de laptop aan staat. Hij start dus nog steeds op in veilige modus en jij bent op dit moment nog niet verder gekomen.

 

Ik vond van mezelf dat ik pas mocht gaan slapen wanneer ik bedacht had waarom de instructies niet gewerkt hadden.

De reden is dat je pas een opdrachtprompt kunt openen, nadat je bent ingelogd.

Er moet dus wat aan de instructies vooraf gaan. Lees al het onderstaande eerst op je gemak door.

 

Ik ga er van uit dat de laptop nu uit staat. Alle lampjes moeten uit zijn. Als je niet zeker bent dat de laptop uit staat, mag je 10 seconden lang op de powerknop drukken, waardoor de laptop uit zal gaan.

Druk dan kort op de powerknop om de laptop aan te zetten.

Nu moet je gaan inloggen. Doe dat niet direct nadat je de laptop hebt aangezet. Normaal duurt het immers even voordat je het inlogvenster te zien krijgt. Alleen jij weet hoe lang dat normaal duurde bij jouw laptop. Omdat je helemaal niets kunt zien moet je inschatten wanneer het inlogvenster verschijnt. Als je te vroeg je wachtwoord in gaat typen, dan zul je niet kunnen inloggen. Je wachtwoord wordt dan immers niet ingetypt in het inlogvenster, omdat dat venster nog niet aanwezig is. En als het inloggen niet gelukt is, dan kun je ook geen opdrachtprompt openen.

 

Duurde het op jouw laptop meestal 1 minuut voordat je het inlogvenster te zien kreeg, dan wacht je nu voor de zekerheid 1 minuut en 10 seconden. Dus 10 seconden langer dan normaal.

Toets dan je wachtwoord in en druk op Enter.

 

Wacht daarna weer 1 minuut zodat Windows helemaal door kan starten. Gebruik bijvoorbeeld de secondewijzer op je horloge.

Volg dan onderstaande instructies:

 

1. Druk op Windows-toets + R , typ cmd en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.

2. Typ de onderstaande opdracht en druk daarna op Enter.

 

bcdedit /deletevalue {default} safeboot

 

N.B. Let op de spaties in bovenstaande opdracht. Hierachter laat ik met puntjes zien waar de spaties horen te staan: 5b6155ef49f63-spaties_weergegeven_als_pu

 

Nadat je op Enter hebt gedrukt, zet je de computer uit door langere tijd op de powertoets te drukken.

 

Zet daarna de laptop weer aan. Hopelijk krijg je dan wel beeld op de externe monitor.

Nog steeds geen beeld op de externe monitor, dan overnieuw beginnen en dan nog wat langer wachten voordat je je wachtwoord intypt, want misschien was bij de vorige poging het inlogvenster toch nog niet aanwezig.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.