Ga naar inhoud

linux programma gramps


Aanbevolen berichten

Ik probeer me een beetje wegwijs te maken in het linux genealogie programma "gramps". Dat lukt redelijk alleen als ik foto's in de galerij toevoeg bij een persoon, verdwijnen deze  telkenmale. Er komt dan in de plaats een wit vierkantje met een rood kruisje in en de naam van de foto. Geen foto echter meer. Ik dacht het gevonden te hebben door bij het invoegen op het open slotje bovenaan rechts te klikken zodat dit zich sloot, niet waar echter, mijn foto' s blijven weggaan. Het zijn foto's van de personen, doodsbrieven, kwartierstaten, huwelijks - geboorte- en/of overlijdensakten. Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag die ik me hierbij stel is: waar zijn die foto's in opgeslagen?

Het zit zo dat u een database aanmaakt waarin alle foto's zijn in opgeslagen.

Wanneer u dan met drag and drop de foto's in de galerij zet wordt er een link gemaakt.

Meer hierover kunt u hier lezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding die Stegisoft doorstuurde zeker bij mijn favorieten gezet zodat ik daar telkens kan uitzoeken wat ik nodig heb. Voor wat betreft de tip van Hensyr, ik ben niet echt onderlegd in de engels e taal maar denk te verstaan dat ik een database dien aan te maken waarin ik dan de foto's zet die ik nodig heb. Gramps gaat dan, wanneer ik deze foto's invoer, een link maken naar deze database. Ik ga dit dus uittesten en denk wel dat mijn probleem daar mee opgelost is en bedank beiden voor hun tips. :):thankyou-bor:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.