Ga naar inhoud

Niets op het beeldscherm bij opstarten


yopato

Aanbevolen berichten

Als ik mijn Windows 10 desktop start, hoor ik de ventilator, maar gebeurt er helemaal niets op het beeldscherm.
Ik heb een ander beeldscherm geprobeerd, maar dan gebeurt hetzelfde.
Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?

Dank alvast voor reacties.

 

Het probleem begon als volgt:
Ik zette de PC aan, het bureaublad verscheen gewoon, ik klikte om mijn browser te starten (Firefox), maar de PC liep vast, er gebeurde niets meer en reageerde nergens meer op, met nog steeds het bureaublad op het scherm.
De enige manier om de PC uit te zetten leek mij om de startknop op de systeemkast enige tijd ingedrukt te houden, dat heb ik toen gedaan.
Sindsdien gebeurt er niets meer op het scherm als ik de PC aanzet, de ventilator gaat wél draaien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Passer,

Dank voor je reactie.

Inderdaad, ik krijg niet de bios te zien en ook niet een knipperend cursortje.

Het scherm blijft helemaal zwart, terwijl hij toch aan staat.

Ik heb het beeldscherm op een andere PC aangesloten en daar werkt alles gewoon.

Het andere beeldscherm heb ik op mijn PC aangesloten en dan is er weer hetzelfde probleem.

Daarom denk ik dat er iets in mijn PC (Windows, andere software of hardware) niet werkt waardoor er geen enkel signaal naar het scherm gaat.

Maar ik heb geen idee over hoe dit verder uit te zoeken en op te lossen.

Ik hoop dat iemand een suggestie heeft.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om een merk-pc gaat, geef ons eens het merk en modelnummer van je pc.

Als het om een samengestelde pc gaat, geef ons dan eens het merk en modelnummer van het moederbord. Zie hiervoor de doos waarin het moederbord geleverd is of open de pc en zoek deze gegevens op het moederbord zelf, ze zijn daar op gedrukt in witte cijfers en letters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, yopato zei:

Het gaat om een Dell PC, type Optiplex 740.

De meeste collega's zijn al met pensioen, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat er met een dergelijke pc niet meer te werken valt.

 

Plug eens een USB stick in een USB poort.

 

"Tokkel" op de F12 toets terwijl de pc opstart. Dat zou een bootmenu moeten opleveren.

 

Laat eens weten of je dat menu te zien krijgt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt droske, mijn PC is een oudje.

Maar vóór dit probleem optrad functioneerde hij wat mij betreft nog altijd goed.

 

Ik heb beide suggesties gevolgd (USB stick inpluggen en met F2/F12 tokkelen).

Helaas geen verandering, het scherm blijft zwart.

Dat tokkelen in het verleden heb ik wel eens gebruikt bij problemen en dat werkte toen.

Maar dat waren situaties waarin bij opstarten het bios iets liet zien op het scherm.

Heb je misschien nog een andere suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan rest eigenlijk alleen de conclusie: de voeding is defect.

dat er een fannetje gaat lopen en/of een ledje branden zegt niks want zo'n voeding bestaat uit een aantal componenten.

wat je beschrijft is karakteristiek voor een defect voeding.

dat los je het beste op (tenzij je zelf over reservedelen beschikt) bij de pcboer-om-de-hoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt falstring, je diagnose is duidelijk.
Ik meen de harde schijf helemaal niet te horen tijdens het opstarten, dat lijkt me in lijn met jouw conclusie.
Ben benieuwd wat vervanging van de voeding bij de PCboer-om-de-hoek zou kosten, maar dat kan ik zelf nagaan.
Nogmaals dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.