Ga naar inhoud

firewall en port forwarding


brent1369

Aanbevolen berichten

Port forwarding betekend poort open zetten.

Maar je moet dat doen in de router.

Opgelet: DMZ betekend ook poort openen maar dan alle poorten en dat is helemaal niet veilig.

Poort openen doe je alleen als het echt nodig is.

Meestal is het niet eens nodig.

Een voorbeeld: je wil op een ander plaatst afdrukken op uw eigen printer en dat kan door poort 9100 te openen.

 

Firewall controleer alle inkomen en uitgaande data.

Standaard laat firewall verschillende poorten open maar soms vraag het aan jou of het die moet toelaten.

Bijvoorbeeld: email pop3 laat firewall poort 110 open en hoeft je niks te doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je server doet dan moet je inderdaad poort openen om iemand rechten te geven om binnen te komen met paswoord.

Maar je moet in de server een poort openen maar ook in de router poort openen naar de Vaste IP adres van server.

Maar je moet in principe ook geen server te hebben want dat is een stuk moeilijker dan een gewone pc.

Ook kan je iemand toe laten op uw pc.

Nota: je hebt een computer dat een server is, maar je hebt ook Windows server of andere server software.

 

Firewall heeft weinig invloed op de processor van de pc of ander toestel zoals de NAS

Ik heb het hier wel over normale manier want er kan altijd een computeraanval of een zware virus binnenkomen.

 

Firewall werkt altijd wat je ook doet op uw pc.

Als je naar Google gaat kijkt Firewall of Google binnen mag komen.

Maar al je naar Google gaat dan moet je een browser starten en die heeft een poort nodig en in dit geval standaard poort 80 dat altijd open staat zowel bij firewall als router zonder dat je iets voor moet doen.

 

Sorry dat was een domme vraag geen idee hoe ik het moet verwijderen 

Je moet niks verwijderen.

Doe 1 keer per week Malwarebytes en 1 keer per 2 weken ADWCleaner en dat is ruim voldoende.

Je moet wel altijd een antivirus en firewall hebben op ieder computer of toestel.

 

Maar alles valt als je iets verkeerd toe laat.

Bijvoorbeeld: firewall merkt dat programma naar Internet gaat en vraag of dat mag.

Je download een bestand en virusscanner geeft melding dat er een virus of iets anders is: zonder pardon weg doen, ook al had je uren gezocht naar een bestand.

Je krijgt een mail en je wint 1000 euro. Je hoeft enkel op de link klikken. Niet doen want het is gevaarlijk, hoe verleidelijk het ook is.

Want zoiets kan zomaar een poort openen, firewall en antivirus uitschakelen en uw computer overnemen en jij kan in sommige gevallen gewoon niks meer doen.

 

Dus wil je het veilig houden laat dan de poorten dicht tenzij echt open moet buiten de standaard poorten.

Wil je bestanden delen dan kan je best overwegen om een NAS te kopen want daar zit een programma zoals FTP, webpagina enz. om zoiets op een vrij veilig manier te doen.

 

Maar je kan ook bestanden upladen naar een site en dat kost tegenwoordig weinig geld en dan kan je ook bestanden delen.

Zoiets noemt men tegenwoordig cloud.

WeTransfer Plus kan je ook bestanden uploaden en dan krijgt je een link op te delen. (20 GB per keer en 100 GB vrije ruimte) 

Je kan daar ook gratis (klik) 2 GB uploaden

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik bedoelde de vraag verwijderen

 

(die vraag + je vraag achteraf hierover verwijderd - Passer)

 

en kan je echt van gewoon op een link te klikken een anti virus uitschakelen heb ik nog nooit van gehoord

 

maar die poort 80 blijft die echt altijd openstaan of gaat die open en dicht wanneer je brower opstart

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je echt van gewoon op een link te klikken een anti virus uitschakelen heb ik nog nooit van gehoord 

Jawel hoor.

Niet zo'n lang geleden is er voor miljoenen computer op die manier gebeurd.

En je kon niks meer doen tot je betaald.

Gelukkig had een pientere jongen een oplossing gevonden anders was er een drama geweest.

 

Maak u geen zorgen dat poort 80 open staat. Dat is gewoon iets dat standaard is ingesteld op alle computers en dus ook bij mij.

Daarom hebben we een firewall nodig want zoiets kunnen we onmogelijk zelf controleren.

Alleen poorten dat je zelf open zet moet je ook weten wat je doet.

Zo lang je zelf dat niet doet is het veilig.

Zet je poort open, zorg dan dat het beveiligd is.

Nota: er zijn 65536 TCP- of UDP-poorten

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.