Ga naar inhoud

Afmetingen koelers (fans) bepalen


ShadyAngel

Aanbevolen berichten

Ik heb recent 2 Icy Box (IB-RD3640SU3 en IB-RD3620SU3 - USB opslagbehuizingen) gekocht. Ik zou hier 2 stille fans in willen plaatsen omdat de originele veel te lawaaierig zijn. De toestellen zijn zeer handig maar de fans zijn veel te luid.

De fans vinden is niet zo moeilijk maar hoe moet ik de afmetingen bepalen?

Gemeten van kant naar kant of van bevestigingsgaatje naar bevestigingsgaatje? Er zit een verschil van 10mm op. De ene site zegt zus, de andere zo. Als ik de afmeting van kant naar kant neem kan ik de koeler niet vastmaken met schroefjes. 

Kan iemand mij verder helpen.

 

fansize.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet toch hoe groot die erin zitten zijn?

Die opmeten en je weet het maar denk niet dat je echt stille kunt vinden, van die afmeting draaien ze veel meer toeren om de gewenste luchtverplaatsing te verkrijgen.

De stilste zijn van Arctic Freezer, Noctua en Noiseblocker.

Vul hier je parameters in, Arctic heeft ze niet in die maat, lijkt mij 60mm en dat is erg klein.

https://tweakers.net/categorie/492/ventilatoren/producten/#filter:q1ZKKkrMS_FMKVayijYyNDHVsTA00TE0NQIxzGJ1lAoS01ODM6tSlawMDQyA3KLM5FTfzDwlKyCnuCA12S0zpyS1CKi7WsnU2BxE5YJklQwtzMyUdJRyEytgnNraWgA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.