Ga naar inhoud

luchtstroomrichting bepalen van een pc ventilator


ShadyAngel

Aanbevolen berichten

Dit is misschien een onozele vraag maar is er een simpele manier (op zicht-niet aangesloten)  om de luchtstroomrichting te bepalen van een pc ventilator. De meeste berichten die ik terugvind op internet spreken elkaar tegen. Ik zou dit willen weten voor ik de behuizing van mijn opslagbehuizingen openmaak en de ventilators verkeerd plaats.
Alvast bedankt voor de hulp. :help:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dezelfde vraag toen ik een paar jaar geleden een kapotte kastventilator moest vervangen. Soms staat op de behuizing een pijl die de richting van de luchtstroom aangeeft. Geen pijl te zien? Dan de sticker aan de achterkant houden.

Jij hebt, meen ik, 60 mm ventilators nodig. Dit is dan een voorbeeld: de Noctua NF-A6x25 FLX: https://azerty.nl/product/noctua/559467/nf-a6x25-flx-ventilatorhuis-60-mm

 

Hieronder een foto van de achterkant van die ventilator:

 

5b79562fb5cbf-Noctua_NF-A6x25_FLX_-_Vent

 

Die achterkant met de sticker moet dus tegen de achterkant van je pc kast geschroefd worden. De lucht stroomt naar buiten aan de kant waar de sticker zit geplakt. Je ziet dat op die manier de stroomdraden ook zo dicht mogelijk tegen de achterkant van de kast komen te liggen, en dat is de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.