Ga naar inhoud

invoer voor jaar roosters


Bronko

Aanbevolen berichten

Voor mijn planners werkzaamheden is het makkelijk om roosters te hebben die ik snel kan aanpassen.

 om bijvoorbeeld te kunnen zien hoeveel mensen er vrij kunnen krijgen. Nu heb ik 6 locaties met 2 tot 10 roosters. Ik wil daarom 6 excel ducumenten , 1 per locatie.

Een rooster heb ik in elkaar gezet, maar hoe kan ik dit rooster kopiëren? Het is de bedoeling dat ieder rooster zijn eigen invoer heeft.

Of,...........hoe kan ik heel makkelijk een nieuw rooster in het zelfde document krijgen?

Dit rooster is zo gemaakt dat ik er weken af kan halen als er minder personen in een rooster zitten.

 

Wie kan mij op weg helpen? Alvast dank, Greetz Ron

rooster 2019 kopie 2.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Bronko zei:

Een rooster heb ik in elkaar gezet, maar hoe kan ik dit rooster kopiëren? Het is de bedoeling dat ieder rooster zijn eigen invoer heeft. Of,...........hoe kan ik heel makkelijk een nieuw rooster in het zelfde document krijgen?

Rechtsklik onderaan op de bladnaam "Rooster" en kies in het verschijnende menu: "Verplaatsen of kopiëren".

Duid dan aan wáár je het nieuwe rooster wil hebben. Maak je daarmee een fout, dan is dat niet erg want je kunt een blad met ingedrukte linkermuisknop altijd verplaatsen naar een andere plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, alpha zei:

Rechtsklik onderaan op de bladnaam "Rooster" en kies in het verschijnende menu: "Verplaatsen of kopiëren".

Duid dan aan wáár je het nieuwe rooster wil hebben. Maak je daarmee een fout, dan is dat niet erg want je kunt een blad met ingedrukte linkermuisknop altijd verplaatsen naar een andere plaats.

Hallo Alpha,

 

Dat is niet wat ik bedoel, ik zou alle roosters op hetzelfde tabblad willen hebben. Bovendien komt dit niet goed omdat de invoer op een apart tabblad zit.

 

Gr. Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bronko zei:

Voor mijn planners werkzaamheden is het makkelijk om roosters te hebben die ik snel kan aanpassen.

 om bijvoorbeeld te kunnen zien hoeveel mensen er vrij kunnen krijgen. Nu heb ik 6 locaties met 2 tot 10 roosters. Ik wil daarom 6 excel ducumenten , 1 per locatie.

Een rooster heb ik in elkaar gezet, maar hoe kan ik dit rooster kopiëren? Het is de bedoeling dat ieder rooster zijn eigen invoer heeft.

Of,...........hoe kan ik heel makkelijk een nieuw rooster in het zelfde document krijgen?

Dit rooster is zo gemaakt dat ik er weken af kan halen als er minder personen in een rooster zitten.

 

Wie kan mij op weg helpen? Alvast dank, Greetz Ron

rooster 2019 kopie 2.xlsx

Eureka, ik heb een oplossing gevonden, het is uiteraard weer simpel!

Kopiëren en eronder plakken, het zelfde op het tabblad invoer. Even checken of de celverwijzing correct is en voilà!

 

 

rooster 2019 kopie 4.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je vraagt om een rooster te kopiëren en je plaatst een bestand met een blad dat de naam "Rooster" heeft, dan is het niet zo gek dat lezers dan denken dat je dát wil kopiëren. Als het dat níet is, dan zal het vermoedelijk 1 van de roosters op het tweede blad zijn. Selecteer de kolommen OB:OI , kies "Kopiëren, Selecteer klik op de kolomkop "OK" en kies "Plakken", Druk op Esc en selecteer een willekeurige cel om de selectie op te heffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.