Ga naar inhoud

dichtgeklapte laptop maakt opstart geluiden


djiemmie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Als je een laptop dichtklapt, zou je verwachten dat hij "uitgezet" wordt (op standby). Soms, als ik later naar de tv zit te kijken, begint de dichtgeklapte laptop geluiden te maken alsof hij opstart of zo. Het lichtje aan de voorkant dat aangeeft dat hij aanstaat, licht op, het rode licht onderaan de muis licht op, ... alsof de laptop aanstaat.

Is dat normaal?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In uw eerste bericht spreek je over uitgezet.

In de tweede bericht spreek je over slaapstand.

 

Wat wil je nu eigenlijk?

Ga naar energiebeheer en dan op energiebesparend en klik daar eens op De schema-instellingen wijzigen en dan geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

Klik daar op aan/uit knop en deksel

Daar bepaald je wat er moet gebeuren als je deksel dicht doet.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. ik klap de laptop dicht (hij gaat op standby, slaapstand, ... ik weet niet hoe je dit juist noemt. Als ik hem opnieuw openklap, hoeft hij niet opnieuw op te starten, maar log ik gewoon in en kan ik verderwerken)

2. de dichtgeklapte laptop begint  zich soms te gedragen alsof hij aanstaat, dus niet meer op standby, maar alsof ik er op aan te het werken ben. Het lichtje aan de voorkant dat aangeeft dat hij aanstaat licht op, het rode licht (de laser) onderaan de muis licht op, hij maakt geluid alsof hij aanstaat. Dit alles terwijl ik hem helemaal niet opengeklapt heb, hij is nog steeds dichtgeklapt, en na het dichtklappen ben ik er niet meer aangeweest. ik zit ondertussen in de zetel naar de tv te kijken.

 

Bij "actie als ik het deksel sluit" staat er "slaapstand"

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zit zo: ik wil helemaal niet dat de laptop wordt afgesloten als ik hem dichtklap. Ik wil dat hij in slaapstand gaat. Als ik hem opnieuw openklap, wil ik gewoon kunnen verderwerken zonder dat ik opnieuw moet opstarten.

De vraag is:

Als je een laptop dichtklapt, zou je verwachten dat hij in slaapstand gaat. Soms, als ik later naar de tv zit te kijken, begint de dichtgeklapte laptop geluiden te maken alsof hij opstart of zo. Het lichtje aan de voorkant dat aangeeft dat hij aanstaat, licht op, het rode licht onderaan de muis licht op, ... alsof de laptop aanstaat.

Maw, dat hij niet in slaapstand staat (wat wél de bedoeling is), maar dat hij opstart, en dit alles terwijl hij gewoon dichtgeklapt blijft.

 

Is dat normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de link. Bij apparaatbeheer heb ik alles afgevinkt waar aangevinkt was "Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen"

In de link lees ik ook onderstaande (zie cursief vet), maar bij Windows Update vind ik nergens terug dat ik de optie "Windows Update toestaan om de sluimerstand automatisch uit te schakelen met Energiebeheer om geplande updates te installeren" kan afvinken. Ook bij "energiebeheer en slaapstand" vind ik nergens zo'n optie terug.

 

... het uitzetten van "Windows Update toestaan om de sluimerstand automatisch uit te schakelen met Energiebeheer om geplande updates te installeren" in "Groepsbeleid bewerken > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > Windows Update" zou kunnen helpen.

aangepast door djiemmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.