Ga naar inhoud

google chrome


lowie12

Aanbevolen berichten

@stegisoft Wanneer je in Chrome op F11 drukt, dan krijg je het Volledige scherm. Dat wil zeggen zonder adresbalk en zonder tabbladen.

 

Het lijkt erop dat lowie12 de menubalk wil zien, zoals je die hebt (of zichtbaar kunt maken) in Internet Explorer en Firefox: dus met Bestand, Bewerken, Beeld, Geschiedenis enz.

Die mogelijkheid is er niet voor Chrome.

De makers van Chrome houden van een minimalistisch uiterlijk: geen menubalk zodat er meer ruimte overblijft voor de inhoud van de webpagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menubalk is geen woord dat door mij of door lowie12 verzonnen is. Het is de officiële benaming.

Hieronder laat ik je zien wat de menubalk en de bladwijzerwerkbalk in Firefox zijn en waar ze staan:

 

5ba108c668155-Menubalk_Firefox.png

 

Daarnaast heeft ieder onderdeel van de menubalk weer zijn eigen menu. Dit is het uitklapmenu van Bestand in Firefox:

 

5ba10917d319e-Menu_Bestand.png

 

En wanneer je rechtsklikt op een bestand in de Verkenner, dan krijg je het contextmenu te zien.

 

Een menu op de computer heeft dus niets te maken met een driegangen menu in een restaurant (voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht), alhoewel je daar meestal ook keus hebt uit verschillende opties.

Op de computer betekent een menu: een lijst met mogelijkheden, opdrachten of opties.

 

Heel veel programma's hebben een menubalk. Hieronder toon ik de titelbalk en de menubalk van de Verkenner:

 

5ba10b1a6a205-menubalk_Verkenner.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.