Ga naar inhoud

Win Defender


ward

Aanbevolen berichten

Als jij Bullguard tijdelijk uitschakelt dan start defender altijd.

Klik links onderaan op vergrootglas en typ def en kies voor Windows Defender-beveligingscentrum.

Kijk daar bij antivirus of Bullguard aanstaat.

 

Meestal los je ook op rechts onderaan op Bullguard icoontje en dan starten ofwel openen en daar zou je normaal gezien terug kunnen zetten.

 

Ik zie dat je nog altijd met Windows 7 werkt. (niet meer veilig hoor)

Configuratiescherm / Windows defender firewall en daar kan je links uitschakelen

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, intussen had ik het kunnen vinden via systeembeheer en services, daar kon ik defender stoppen. Volgens onderhoudscentrum staat nu enkel Bullguard op alles ingeschakeld. Zal wel in orde zijn zeker?

Btw: bedankt voor de tip over win 7, krijg nochtans soms een update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 is gewoon nog veilig. Je zult voor Windows 7 beveiligingsupdates krijgen tot 14 januari 2020.

 

48 minuten geleden, stegisoft zei:

Als jij Bullguard tijdelijk uitschakelt dan start defender altijd.

Dat geldt alleen voor Windows 10, dus niet voor Windows 7.

Windows Defender in Windows 7 is een ander programma dan Windows Defender in Windows 10.

In Windows 7 is Defender enkel een antispyware programma; in Windows 10 is Defender een volwaardig antivirusprogramma.

aangepast door porrelaar
foutje in jaartal: 2010 moest zijn 2020
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er gaten in de beveiliging worden aangetroffen, dan zitten die meestal in alle versies van Windows. Dus zowel in Windows 7 als in Windows 8.1 en 10.

Alle drie die versies van Windows krijgen dan beveiligingsupdates waardoor die gaten gestopt worden. En voor Windows 7 geldt dat je die beveiligingsupdates blijft krijgen tot 14 januari 2020. Daarna wordt het minder veilig om Windows 7 te blijven gebruiken. Er zullen namelijk steeds weer gaten in de beveiliging worden gevonden. Die gaten worden dan nog wel gestopt in Windows 8.1 en in Windows 10, maar niet meer in Windows 7. Makers van malware weten dan precies hoe ze Windows 7 computers het best kunnen aanvallen, want zij kennen die gaten in de beveiliging natuurlijk ook, nadat Microsoft ze bekend heeft gemaakt.

Je zou kunnen zeggen dat Windows 10 veiliger is, omdat daarin al een virusscanner (Windows Defender) is opgenomen. En in Windows 7 moet je zelf een virusscanner installeren. Maar als je dat doet, dan zit je ook safe (zolang je zelf geen gekke dingen doet, zoals klikken op bijlagen in verdachte e-mails enz.)

 

Het is wat anders wanneer het om nieuwe features gaat. Windows 7 krijgt al sinds 2015 geen nieuwe features meer. Is dat erg? Dat hangt er van af. Het voordeel is dat het uiterlijk van Windows 7 niet meer verandert; je weet precies waar je welke functie kunt vinden.

Windows 10 krijgt wel nieuwe features. Twee keer per jaar wordt Windows 10 vernieuwd. Soms zijn de verschillen klein, soms zijn ze wat groter. Het gevolg van die veranderingen is dat functies van plaats veranderd zijn; je moet gaan zoeken waarheen ze verhuisd zijn, of sommige functies zijn helemaal verdwenen. Ik ken zat mensen die daar helemaal niet blij mee zijn.

 

Let wel, dit is geen pleidooi om Windows 7 te blijven gebruiken. Ik ben zelf over het algemeen tevreden over Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.