Ga naar inhoud

Help! Windows installatie rond niet af!


Sv3nnn

Aanbevolen berichten

Beste helpers,

Windows installatie op pc blijft hangen bij 'bestanden voorbereiden voor de installatie' op 93%. Wie weet de oplossing? Ik heb alle forums al doorgespit.

 

Details:

Mijn HDD is gecrashed, dus ik heb een nieuwe SDD schijf gekocht. 

Microsoft Windows 10 ISO- bestand gedownload en op DVD gebrand.

Boot volgorde gewijzigd, zodat de pc opstart via de CD/DVD speler.

 

Ik kies voor 'aangepaste installatie'.

windows-10-licentie-custom-installation

 

Vervolgens start de installatie via de DVD (so far, so good).

Helaas blijft de installatie hangen op 93%. Bij het onderdeel 'bestanden voorbereiden voor de installatie (93%). 

Ik heb de pc een hele nacht aan laten staan, maar hij komt niet over dit punt heen.

windows-10-setup-copy-files

 

Daarop heb ik besloten om het ISO-bestand nogmaals te downloaden en te branden op een DVD.

Met de gedachte: misschien is de vorige DVD niet juist gebrand.

Nu ik windows 10 installeer van deze DVD, dan krijg ik de melding dat er een drivers probleem is. Exacte tekst kan ik mij niet herinneren.

 

Kan iemand mij adviseren wat te doen?  

 

Groeten,


Sven

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

An operating system wasn't found betekend dat je in de bios na opstart de SSD als eerst boot moet zetten.

Maar het kan ook zijn dat uw dvd niet verder gelezen kan worden.

In dat geval gewoon de dvd-rom klikken zodat die open gaat en dan weer dicht doen en dan is het meestal opgelost.

Maar het kan ook zijn dat uw dvdrom te warm wordt.

 

Had je via deze site (klik) gedownload dan heb je ook bij opstart van dat programma de mogelijkheid om Windows op usb-stick te zetten en dat zou ik doen.

De programma doet dat volledig voor u.

Wel bij opstart van pc usb-stick als eerst boot zetten ofwel ESC knop drukken op de usb-stick te selecteren.

 

Nota: tegenwoordig hebben veel computer geen dvd-rom meer.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft, 

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad het ISO bestand gedownload via de link die u meestuurde. 

Verder heb ik inderdaad de CD speler een aantal keer open en dicht gedaan. Dit had helaas geen resultaat. 

 

Wat bedoel u precies met na opstart de SSD als eerste boot zetten?

Ik neem aan dat dit pas de bedoeling is nadat  windows is geïnstalleerd via de DVD speler.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 93% zit en Windows doet niks dan moet je cd speler even open en dicht doen.

Ik zou op usb-stick zetten en dat werkt precies hetzelfde als dvd maar het kost jou niks want je moet geen dvd branden.

 

Als je Windows installeert dan start deze op bij 100% maar dan vind hij de SSD waar Windows opstaat niet.

Kan zijn dat SSD al standaard staat in de bios omdat je nieuwe SSD had gekocht kijk de bios waar een opstart-bestand staat en dat is de cd-speler

Bij opnieuw opstart klik je op F2 of F1 of DEL naargelang de moederbord type en dan kom je in de bios.

Daar kan je bij Boot kiezen zoals USB-stick (removal) of SSD of dvd-speler of netwerk enz.

Dus na installatie zou SSD als eerst boot moeten staan anders blijft je Windows installeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sv3nnn zei:

Windows installatie op pc blijft hangen bij 'bestanden voorbereiden voor de installatie' op 93%

heb je wel lang genoeg gewacht? Want op het eind gaat er nog van alles bij gedownload en geïnstalleerd worden, je moet je systeem de tijd geven (kan tot een half uur - langer? duren)

 

Controle: als je hardeschijflampje nog flikkert: gewoon wachten !  Valt het een ruime tijd stil (enkele minuten) dan kan jij je vragen gaan stellen.

Geduld is hier een mooie deugd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.