Ga naar inhoud

Mijn Samsung Galaxy A8 laadt niet op met mijn pc.


Goatik

Aanbevolen berichten

Wanneer ik mijn gsm probeer op te laden op mijn pc blijft mijn pc connected/disconnected geluiden maken. Ik heb op een andere pc geprobeert om mijn gsm op te laden en dit werkt normaal, het ligt dus aan mn pc. Als ik mijn gsm aansluit via de USB slotten van mijn moederbord heb ik het probleem niet, het gebeurt alleen als ik mijn gsm probeer op te laden via mijn behuizing USB slot. Ik heb geprobeert om selectieve usb onderbreking uit te schakelen, en dit werkte niet. Ik heb ook geprobeert om via apparaatbeheer bij USB invoerapparaten "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" ge-unchecked en dit werkte ook niet.

 

Hopelijk kunnen jullie me met dit probleempje helpen.

 

Mijn gsm is een Samsung Galaxy A8 2018

Mijn pc specs:

Moederbord: Msi B350 Pc Mate

Cpu: Ryzen 5 2600

Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock

Behuizing: NZXT s340

GPU: Asus ROG Strix Rx 570 4GB

Ram: 2x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix

Ssd: 500GB WD Ssd

Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de handleiding van de Samsung Galaxy A8:

Gebruik alleen opladers, batterijen en kabels die zijn goedgekeurd door Samsung. Bij gebruik van niet-goedgekeurde opladers of kabels bestaat het risico dat de batterij ontploft of dat het apparaat schade oploopt.


• Als u de oplader onjuist aansluit, kan dit aanzienlijke schade aan het apparaat veroorzaken. Schade veroorzaakt door verkeerd gebruik, valt niet onder de garantie.
• Gebruik alleen de USB Type-C-kabel die bij het apparaat wordt geleverd. Het apparaat raakt mogelijk beschadigd als u een micro-USB-kabel gebruikt.

 

Zelf zou ik alleen de oplader gebruiken die meegeleverd werd met je smartphone.

Wil je hem toch opladen via je pc, dan moet je een USB-C poort hebben.

Dit is de pagina met specificaties van je moederbord: https://www.msi.com/Motherboard/B350-PC-MATE/Specification

Volgens die specificaties zou er alleen aan de achterzijde van je computer een (1) USB-C poort zitten en niet aan de voorzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rectificatie: ik heb grote onzin verkondigd in mijn vorige reactie. Sorry daarvoor! De bij de smartphone meegeleverde kabel heeft 2 uiteinden. Aan het ene uiteinde zit een USB-C stekker. Die gaat in de smartphone. Aan het andere uiteinde zit een gewone USB stekker. Die gaat in een gewone USB poort op de pc. Dus niet in een USB-C poort, want daar past die niet in.

17 uren geleden, Goatik zei:

het gebeurt alleen als ik mijn gsm probeer op te laden via mijn behuizing USB slot.

Daarmee zul je misschien de USB poorten bedoelen die aan de voorkant van je kast zitten? Een USB 2.0 poort levert maximaal 500 milli ampère (= 0,5 Ampère). Dat is niet veel. Wanneer je de bij de smartphone meegeleverde oplader zou gebruiken, dan is je smartphone veel sneller opgeladen, want die is krachtiger: 1 of 2 ampère. Hij laadt je smartphone dus 2 tot 4 keer zo snel op als via je computer.

 

Wanneer je de smartphone aansluit op een USB poort aan de achterzijde van je computer, dan heb je geen probleem, schrijf jij. Het opladen vindt dan wel plaats.

Je krijgt het probleem pas wanneer je de smartphone aansluit aan de voorkant van je computer. Wat is het verschil?

Ik vermoed dat iedere USB 2.0 poort die aan de achterzijde van je pc zit, gegarandeerd een stroomsterkte van 0,5 Ampère kan leveren.

Misschien zitten de USB 2.0 poorten aan de voorzijde in feite op een hub, zodat de gezamenlijke stroomsterkte wel 0,5 Ampère is, maar dat die verdeeld gaat worden over meer poorten, wanneer er aan de voorzijde van je pc ook tegelijkertijd meer van die USB 2.0 poorten in gebruik zijn.

Je zult dan geen probleem merken wanneer je in de USB poorten aan de voorkant van je pc zowel een bedrade muis als een bedraad toetsenbord hebt aangesloten, want die apparaten vragen ieder voor zich weinig stroom. Je krijgt misschien wél problemen wanneer je aan de voorkant van je pc twee USB apparaten hebt aangesloten die allebei veel stroom vragen, zoals een externe harde schijf en je smartphone.

 

De vraag is dus: heb jij aan de voorkant van je pc nog andere apparaten aangesloten op een van de USB poorten op het moment dat je daar ook je smartphone op aansluit?

En lukt het opladen via een USB poort aan de voorzijde wel, wanneer daar geen enkel ander apparaat is aangesloten?

 

Je merkt het: ik uit vermoedens en doe veronderstellingen. Niets is nog zeker. Ik probeer enkel mee te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.