Ga naar inhoud

crash na stroomonderbreking


Theo2602

Aanbevolen berichten

Enkele tijd geleden had ik een crash, waarover hier uitgebreid werd geschreven, maar nog één belangrijke vraag blijft onbeantwoord.

Ik kreeg de crash, nadat ik tijdens het afsluiten van mijn desktop, de stroom afsloot. De volgende dag kon ik niet meer in Windows raken.

Kan die stroomafsluiting echt de oorzaak van die crash geweest zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 'k denk wel dat dit de reden kan (herhaal: 'kan') zijn.

 

Zowat een jaar geleden viel bij mij ook de stroom uit. Dit was nog wel eens een paar keer gebeurd, maar deze keer kon ik gewoon niet meer in mijn Windows komen en kostte het mij bijna een hele dag(!) eer ik een backup ook maar kon terugplaatsen.

Gewoon het backupprogramma via een hersteldisk in gang zetten en de backup terugzetten lukte ook niet. 'k Moest dus eerst van alles en nog wat met mijn schijf gaan doen eer het wèl ging.

 

Sindsdien weet ik dat een 'gewone stroomuitval' ook de basis van je schijf kan treffen.

(Nadien had ik nog wel eens een stroomuitval, maar toen was het gelukkig gewoon: computer terug aanzetten en alles liep op wieltjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.