Ga naar inhoud

Virtuele Machine Probleem


Theo2602

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is dit enkel voor Kwassie Wabbit bedoelt, omdat hij ook met een VM werkt. Maar bij een direct bericht kan ik geen fotos plaatsen.

Dus, Gek Konijn, hier mijn probleem. Ik was in VM/XP aan het werken en plots kwam er een storing.

De resultaten zie je op de fotos. Denk je dat ik nog iets kan herstellen?

Met dank bij voorbaat

 

 

foto-1.jpg

foto-2.jpg

foto-3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

17 minuten geleden, Theo2602 zei:

Eigenlijk is dit enkel voor Kwassie Wabbit bedoelt,

Dat lid kennen we niet :xd:

Kweezie Wabbit daarentegen ...

 

Eerste afbeelding is onleesbaar.

Wat was de aard van de storing?

Was het een storing op de XP of op je W10?

 

Kan je VBox nog opstarten?

Probeer dan of je XP nog normaal opstart.

Als dat niet meer lukt, zet je de XP terug naar de laatste snapshot en probeer dan de XP op te starten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik heb een systeemherstel gedaan,

Systeemherstel van de windows 10?

Dat helpt inderdaad niet want volgens de foutmelding ontbreekt er een bestand dat nodig is om de XP op te starten.

In de map op de laatste afbeelding van je startbericht ontbreekt het bestand XP virtual.vbox (bestand met een blauw icoontje).

Probeer dat bestand terug te vinden en weer in die map te plaatsen.

Als dat lukt, zou XP weer moeten werekn.

 

Lukt dat niet dan is de oplossing om de virtuele XP opnieuw aan te maken.

Kopieer het bestand XP virtual.vdi (met het rode icoontje) naar een veilige plek.

Start VBox op en verwijder de bestaande virtuele XP.

Kopieer dan het bestand XP virtual.vdi terug naar de plek waar je de VM wil hebben.

Maak daarna een nieuwe virtuele XP aan met bestaande harde schijf zijnde de XP virtual.vdi

Normaal zou dan de VM weer moeten werken als voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot en met Kopieer dan het bestand XP virtual.vdi terug naar de plek waar je de VM wil hebben. ben ik mee. Maar dan snap ik het niet meer. Je schrijft de bestaande harde schijf.

Eerst de geheugen toewijzing.

Dan klik ik  op Gebruik een bestaand virtuele harde schijf bestand. En selecteer dan XP virtual.vdi (met rood teken uiteraard)

Dan komt er in VM XP uitgeschakeld, en als ik wil starten komt even het zwarte kadertje, en dan Het is niet gelukt rr, sessie te openen voor virtuele machine XP.

Ik zal dus terug van de schijf moeten werken zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.