Ga naar inhoud

Virtuele Machine Probleem


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

41 minuten geleden, Theo2602 zei:

Hij stelt nu voor om de WPS knop te gebruiken.

Wie is "hij"?

De WPS knop is om de printer (of een ander toestel) op het wifi netwerk te brengen.

Dat kan je voor de printer in XP niet gebruiken want de XP heeft geen wifi adapter.

Hoe is de printer verbonden met de win 10 host?

Als dat kan via usb, zou het printen vanuit XP ook moeten lukken.

Kijk eerst de usb instellingen na (zie afbeelding)

 

VBox-usb.thumb.jpg.17e74a6362b932911be60f8a56502f33.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in Virtuele XP ben ik gewoon op het net, ik surf daar met Firefox. Ik heb bepaalde dingen die ik in mijn Virtuele XP in Dos gebruik. oa Berekening van gas en electro, alle kosten van mijn auto. Rekening enz. Dan print(te) ik vanuit de Virtuele Machine en dos af. Om uit Dos te printen moet je sowieso een speciaal printprogramma installeren.

In elk geval heb ik altijd WiFi verbinding gehad op mijn virtuele machine, nu nog, maar de printer lukt (voorlopig) niet. Vorige keer ook veel problemen mee gehad. En, als ik mij goed herinner, was het na een update van VM dat het werkte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De virtuele XP heeft geen wifi adapter maar enkel een virtuele kabelaansluiting.

Kijk maar na in de netwerk instellingen van de virtuele XP.

VBox maakt de doorschakeling van de virtuele kabel in XP naar het werkelijke netwerk van de windows 10 en die kan dus wel wifi zijn.

Voor surfen is dat geen probleem maar voor de printer blijkbaar wel.

 

Het was de vorige keer inderdaad na een update ven VBox dat het werkte.

Helaas kunnen we nu niet meer achterhalen welke versie van VBox het toen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal waarschijnlijk met een nieuwe update ook lukken zeker. Ik kan voorlopig printen uit mijn desktop met XP, maar dan moet ik elke keer de kabel versteken. Niet veel moeite, want zowel mijn desktop  W10 als mijn andere desktop met W7 en XP hebben een kabel naar de printer, dus moet ik enkel switchen.

En zo raakt men in verwarring, ik was zeker dat ik altijd al op het net kon ook met mijn printer, zonder dat ik met een kabel verbonden ben. Dus eigenlijk gaat nu mijn internet van de VM naar mijn W10 en dan naar het net eigenlijk. Eigenlijk zou er dan voor de printer geen probleem mogen zijn, want met W10 werkt hij wel.  OK maar wachten op een nieuwe update, en regelmatig een proberen.

Als ik resultaat heb zal ik het laten weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.