Ga naar inhoud

Virtuele Machine Probleem


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zie geen enkel nut in het verbinden van mijn printer aan de laptop met een USB kabel. Dan komt er nog een derde kabel achter mijn printer liggen die ik dan moet versteken als ik wil gebruiken met  de W10, of de XP desktop of de XP in de VM op de laptop.

Ik wacht gewoon af tot ik de printer draadloos met de VM kan verbinden.

Als ik die VM op de laptop draadloos met de printer kan verbinden, moet ik mijn XP niet aan de printer aansluiten als ik in DOS wil printen.

 

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is, mijn printer heeft draadloos verbinding met het internet, want vanuit diezelfde laptop in W10 print ik zonder problemen. Mijn VM/X heeft verbinding met het Internet, want ik kan surfen.

Alleen ze blijken mekaar niet te vinden. Nu pas besef ik dat ik al 10 keer de richtlijnen van Canon heb gevolgd, terwijl die, zodra de printer niet wordt gevonden, een handeling geeft om de printer met het net te verbinden, terwijl dat OK is. De volgende keer ga ik maar tot het punt waar de printer moet gevonden worden. Kan ik elke dag eens doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik een oplossing gevonden heb.

Je kan een 2de netwerkadapter inschakelen en die instellen als Bridge.

Daarmee is het bij mij in elk geval gelukt.

 

VBox-XP-netwerk-2.jpg.2208e21a8cd9a1139899685959a6755c.jpg

 

Start vBox op, selecteer de virtuele XP en ga naar de instellingen (oranje tandwieltje linksboven).

Klik op netwerk en ga dan naar de tab voor adapter 2.

Zet het vinkje bij adapter inschakelen.

Klik dan op NAT en kies voor netwerk bridge adapter.

Deze adapter zal nu gekoppeld worden aan de actieve netwerkadapter van je host (in mijn geval de linksys wmp600n wifi adapter)

Als je een lijst krijgt met meerdere mogelijkheden, kies dan voor de wifi adapter.

De instellingen bij "geavanceerd" kan je op de standaard waarden laten staan.

Klik op OK.

Start nu de virtuele XP op.

Zet de printer aan en installeer de printer op de virtuele XP als netwerkprinter (net zoals je zou doen op de host pc).

 

Op deze manier is het mij gelukt om draadloos te printen vanuit mijn virtuele XP.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet het! Nochtans kreeg ik op het einde, een waarschuwing dat er een fout was. Ik kon wel XP afzetten. Adapter 2 uitgeschakeld, terug opgestart. Moest lang wachten voor ik terug Iconen zag. Uiteindelijk kwamen ze, en ik printte eerst langs kladblok, dan uit Dos met behulp van het Dosprint programma.  Voor alle zekerheid de computer op en af gezet en terug getest. Hoewel adapter 2 is uitgeschakeld, print hij perfect. Nu heb ik nog maar één probleem het steeds terugkomen van een update in XP, maar normaal zet ik het net toch af en zet het enkel op om te printen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.