Ga naar inhoud

Eenvoudig gratis videobewerkingsprogramma (knipprogramma)


pombeer2

Aanbevolen berichten

Hallo, kan iemand mij misschien helpen aan een gratis en eenvoudig videobewerkingsprogramma? Eigenlijk ben ik op zoek naar een programma als Windows Movie Maker (wat helaas niet meer op Windows zit). Eigenlijk is het belangrijkste (en enige) wat het programma moet kunnen: het knippen van gedeelten uit een filmpje en van die delen weer één filmpje maken.

Vereisten:
- Eenvoudig, zoals moviemaker (hoeft alleen te kunnen knippen)
- Kwaliteit video's moet hetzelfde blijven na het bewerken/knippen
- Gratis (niet alleen een gratis trial)

- Geen watermerk in beeld na bewerking

Ik weet dat het fotoprogramma dat standaard op Windows staat ook een knipprogramma heeft, maar daarbij wordt de kwaliteit van de filmpjes na het knippen een stuk slechter.

Ook heb ik programma's gebruikt als:
- Open Shot Video Editer: Maar dit is een vrij zwaar programma voor wat ik nodig heb en na het bewerken van een video wordt het filmpje extreem veel MB's groot...).
- Free Video Editor: Fijn programma, ongeveer wat ik zoek! Maar helaas.. er komt een watermerk in beeld bij de gratis versie.

Kortom: Iemand die een simpel programmaatje zoals Windows Movie Maker kent (zonder kapsones  ). Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mocht je heel graag weer Movie Maker weer willen installeren, dan kan dat ook. Het programma maakt deel uit van Windows Esentials 2012 en wordt sinds 10 januari 2017 niet meer ondersteund en daarom ook niet meer aangeboden door Microsoft. Het werkt echter wel onder Windows 10.

Hoe erg is het dat een programma niet meer ondersteund wordt met beveiligingsupdates? Een besturingssysteem hoort altijd up to date te zijn. Hetzelfde geldt voor je e-mailprogramma en je browser. Voor een programma als Movie Maker lijkt het risico me wat minder groot.

Aan jou de beslissing of jij al dan niet dat risico wil nemen...

 

Als je Movie Maker opnieuw wilt installeren, dan moet je het volledige pakket downloaden: Windows Essentials 2012.

Klik daarvoor op de volgende link: http://web.archive.org/web/20160425011243/http://wl.dlservice.microsoft.com/download/0/C/E/0CE5ED43-2254-487B-B50C-DF4F3AE1C751/nl/wlsetup-all.exe

Daarna even geduld oefenen, want er moet contact worden gemaakt met de Wayback Machine, maar dan zul je dit venstertje zien:

 

59aa8e75774df-wlsetup-all.exe_openen.png

Klik in dat venstertje op Bestand opslaan. Je downloadt dan dat bestand. Het is 132 MB groot en de download gaat wat traag. Dat ligt niet aan jouw pc, maar die server is wat traag.

Als het downloaden klaar is, klik je met de rechter muisknop op het gedownloade bestand en dan kies je Als administrator uitvoeren.

Je kiest daarna voor Zelf de programma's kiezen die geïnstalleerd moeten worden.

Je zorgt ervoor dat er alleen een vinkje staat voor Photo Gallery en Movie Maker (die programma's horen bij elkaar), en dan klik je op Installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.