Ga naar inhoud

Automatische rangschikking met VER.zoeken probleempje


Michel Kurt

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Graag had ik willen weten of het mogelijk is met de formule die ik nu gebruik in mijn excel sheet of er een andere formule is 

die mij alsnog de waardes van de cellen toont bij een gelijke stand 

Nu krijg ik een #N/B te zien als er een gelijke stand of punten zijn 

ik voeg alvast de sheet toe in bijlage 

 

Formule Rangschikking.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, alpha zei:

Foutje in de eerste formule hierboven; het zal denk ik wel duidelijk zijn dat 12 vervangen moet worden door 13.

De formule in V13 moet dus zijn:

 


=rang(X13;$X$13:$X$18;0)+AANTAL.ALS($X$13:X13;X13)-1

Ja, het begint er al meer op te lijken , maar dit is nog niet waar ik op zoek ben 

Nu heb ik de beste tipper niet meer bovenaan staan , maar staan ze willekeurig door elkaar gerangschikt 

Het zou ook van groot naar klein moeten gesorteerd kunnen worden 

de beste tipper bovenaan dus in de eindtabel 

 

Formule Rangschikking.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ in onderstaande volgorde:

In C19 en kopieer naar beneden:
=grootste(C$7:M$7;rij()-18)
en zorg ervoor dat C19 en onderliggende cellen als 'procent met 2 decimalen' staan ingesteld.

In A19 en kopieer naar beneden (cellen ingesteld als 'Standaard'):
=vert.zoeken(rij()-18;Draw;2;0)

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je kan excel ook gebruiken waarvoor het gemaakt is.

 

Verander een score en zie wat er gebeurd.

Formule Rangschikking (1).xlsm

 

Vermijd ten alle tijd samengevoegde cellen excel weet niet met welke van de cellen er moet rekening gehouden worden.

En laat de cellen ingesteld staan op standaard, het is weinig nodig die anders in te stellen.

aangepast door emielDS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er netjes uit , en ja veel simpelder , 

maar ik heb zoveel informatie staan in mijn excel sheet 

ga het eens bestuderen , want de originele cellen werken ook met verwijzingen , maar moet ook wel lukken 

dit was maar een voorbeeld uit mijn eigenlijke excel sheet 

ik weet nu niet als ik de sheet hier upload of mijn verwijzen nog kloppen , want de verwijzingen komen vanuit een andere map op mijn laptop 

je kan er eens naar kijken , dus eigenlijk zou ik moeten de cellen die samengevoegd zijn , weer als enkele cel instellen? 

Zie sheet --->>> je kan de volledige sheet hier downladen omdat ik hier geen map kan uploaden 

daar kan je zien waarom ik met een verwijzing werk 

bekijk vooral de cellen helemaal rechts in de sheet , die moet ik elk weekend van de ene naar de cel in waardes kopiëren 

je zal wel snappen wat ik bedoel 

 

---->>>> link ---->>  Voetbalsheet

 

Bedankt , ga jou manier ook eens gebruiken , ziet er goed uit 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo 

Vraagje aan emielDS 

Ik geraak er maar niet uit om jouw formule of manier te gebruiken 

Op jouw voorbeeld als ik de getallen verander dan zie ik ook wel verandering in klassement 

Alleen als ik nu jou cellen kopieer en plak in mijn excelsheet dan moet ik natuurlijk de celnummers aanpassen 

maar als ik dit doe , dan heb ik geen rangschikking meer , toch niet in volgorde , 

de cellen passen zich wel aan , maar 1 komt niet bovenaan te staan 

wat doe ik verkeerd? 

zie heet ---->>>>   

Formule Rangschikking (1) (1).xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

je maakt wel een paar kleine foutjes je moet de verwijzingen vast zetten wat wil zeggen dat je voor de namen en de % steeds naar dezelfde cel moet verwijzen en dat gebeurd met grof geld nl. $$   dus niet  =C14 maar =$C$14

 

En voor het rangschikken moet je natuurlijk een macro hebben. Kan je die niet zelf schrijven kan je hem altijd opnemen.  kan je het niet dan zal office support je wel helpen. hier beginnen uitleggen is bijna zinloos omdat het iedere excel versie wel een klein beetje anders is .

 

En vervolgens moet je nog iets hebben om de macro te starten. dat kan met een knop met een toetsen combinatie maar kan ook gebeuren bij het veranderen van celinhoud, en daar heb ik voor gekozen.

als je onderaan het blad met rechts op het tabblad blad1 klikt en je kiest programmacode  zal je daar een VBA code zien staan die de macro's aanstuurt. en dat uitleggen is zeer moeilijk.

 

probeer maar als er iets niet lukt vraag je maar.

 

 

Formule Rangschikking (1) (1).xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.