Ga naar inhoud

Problemen internet


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb deze morgend TELENET gebeld.

De dame aan de lijn heeft eerst geprobeerd mij een smoesje te vertellen dat het is omdat ik een goedkoop abonnement heb.  Haha, ik heb haar dan verteld dat dit gewoon te belachelijk is aangezien ik zo'n abonnement reeds 10 jaar heb, zonder internet-of snelheidproblemen, en nu plots zou er dus problemen zijn sinds een paar dagen, hallo?

Vervolgens heeft zij wat zitten rondinformeren en vertelde mij dat er een 'algemeen probleem' is. Wat dat precies inhoudt ben ik niet te weten gekomen (en weet zij vermoedelijk zelf niet), maar vervolgens heeft zij een 'dossiertje geopend' waardoor mijn klacht ging onderzocht worden, en zij beloofde dat ik binnen twee werkdagen -dat betekent dat ik zal moeten wachten tot volgende woensdag (!)-  zal opgebeld te worden voor verdere info.

Er zit vermoedelijk niets anders op om af te wachten wat het gaat opleveren...

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo, hier ben ik weer.

 

Sinds zondag zijn de snelheden verbeterd,  stabiel en als als volgt:

 

speed1.JPG.e3c6bb9460a015a275b0612d955f6ca7.JPG

 

 

speed2.JPG.bbdd5ba9baaa087b199a952a67eae7a2.JPG

.

Een vraagje hierbij.

 

De dame die ik aan de lijn had vorige vrijdag verzekerde mij dat iemand (technieker?) mij ging bellen gisteren of eergisteren. niemand van Telenet heeft mij echter gebeld. Ik veronderstel dat zij dus nu de waarden aanvaardbaar vinden.

Mijn telenet abonnement (basic internet) veronderstelt "maximum 50Mbps downloadsnelheid",  en "maximum 5 Mbps upload".

Ik begrijp dat ik die volle waarden niet kan eisen, maar de geteste resultaten liggen daar wel ver onder. Vind jij de waarden aanvaardbaar? Zoniet bel ikzelf weer naar Telenet.

 

Nog dit:

De speedtest die jij had voorgesteld  (https://www.online.nl/speedtest/)

geeft mij voor download ongeveer hetzelfde, maar voor upload 10 of 11 Mbps. Dat lijkt mij niet correct want het zou betenen dat het het dubbele is wat mijn abonnement maximum kan geven?

 

 

 

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, abbs zei:

Hallo,

 

Ik weet niet welke waarden ze beloven, en dan is het bedraad het meeste stabiele.

Via wifi is de waarde altijd minder, hoe heb je dit nu gemeten bedraad of via wifi.

 

Bedraad.

 

Wel, ze beloven max 50 download en max 5 upload.

De vraag is dan of ik met 29 respectievelijk 1 moet tevreden zijn.

Ik kan mijn vraag scherper stellen: als de test voor download 10 Mbps zou geven, of zelfs minder, zou je dit aanvaarden? Want het enige wat ze eigenlijk beloven is een speed tussen 0 en 50  ?

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je in al die jaren al eens een nieuw modem van Telenet ontvangen? Iets zegt mij dat daar ook nog een hobbel kan zitten.

Dit is wat Telenet beloofd:

 

Afhankelijk van je internetabonnement biedt Telenet een maximale internetsnelheid via kabel aan tot 400 Mbpsgemeten tot aan de modem. (zie hier)

 

Met andere woorden: tot aan je modem kan de snelheid die zij beloven juist zijn en voldoen zij in hun ogen aan de belofte. Toch wanneer je modem verouderd is of een mankement heeft, kan dit de snelheid aardig naar beneden halen.

Ik zit zelf ook in Nederland en weet dus niet precies hoe dit bij jullie is geregeld. Ook ik zit al enige jaren bij dezelfde provider maar heb in de loop der jaren geregeld een nieuwe modem ontvangen. de beloofde snelheid van mijn provider is de minimum snelheid die ik mag verwachten. Daar dat kan weer per provider schelen. Ik zou er inderdaad nog maar eens een belletje aan wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.