Ga naar inhoud

Outlook 2010 server instellingen probleem


Kurtt

Aanbevolen berichten

Dag allemaal

Ik krijg een bericht van een kennis: "Hey Kurt, ik heb weer problemen met mijn laptop. Problemen server instellingen outlook mail.

 

Ze heeft Outlook 2010 en Telenet als internetprovider.

 

Wat zou ik allemaal moeten testen morgen om dit probleem opgelost te krijgen bij haar ??? Heeft het iets te maken met het wachtwoord?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles vertrekt bij een juiste gebruikersnaam (login) en wachtwoord. Indien hiermee iets niet klopt dan heeft het geen zin om verder te gaan. Een nieuw wachtwoord kun je eventueel aanvragen bij Telenet.

 

Dan komt het er op aan te weten of ze voor een POP- of een IMAP account wil gaan. De rest vindt je HIER.

Als er tot heden in Outlook 2010 met een POP account is gewerkt vergeet dan niet tijdens het opnieuw instellen van een e-mail account deze te koppelen aan het bestaande pst bestand. Standaard vindt je dat terug in de map C:\Users\"Haar account naam"\Documenten\Outlook bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske, van harte dank voor de zeer duidelijke en overzichtelijke uitleg!

 

Denkt u dat de fout van "problemen met server" te maken heeft met een fout wachtwoord? Kan best zijn.

De login moet ze sowieso weten. Die zal wel op haar factuur staan.

Dan kan ik proberen om een nieuw paswoord aan te vragen. Het is héél belangrijk dat ze haar mails niet kwijtraakt. Maar die staan waarschijnlijk veilig in het pst bestand.

 

Als tot op heden POP is gebruikt, zal ik het zo houden, voor alle zekerheid?, en zal ik de emailaccount koppelen aan het bestaande pst bestand.

Maar ik denk dat die koppeling nog aanwezig is?  Dus ik moet gewoon .pst bestand koppelen aan "openen met Outlook". (standaardprogramma's). Ik geloof dat ze win7 gebruikt.

 

Nu heb ik ook een programma waarmee je verloren wachtwoorden kunt zien van Outlook2010 : Nirsoft Mail Pasview, is dit aan te raden? Want hierin kan ook een fout paswoord staan als ze een fout paswoord intypte en dit "bewaard" heeft. 

 

Zeer goede uitleg en ik ga het morgenvroeg om 10u00 uitproberen bij haar. Mocht je online zijn, en het lukt niet, kan ik misschien een vraagje stellen, maar je kan zeer goed antwoorden formuleren op een gestructureerde manier. Ben zelf lang bij dit forum geweest maar wegens tijdsgebrek spijtig genoeg moeten stoppen.

 

 

 

Groetje en bedankt

 

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Kurtt zei:

Denkt u dat de fout van "problemen met server" te maken heeft met een fout wachtwoord?

Zo ik begrijp heeft ze nu al een Telenet e-mail account in haar Outlook2010 in gebruik en is er plots een probleem opgedoken.

Ik moet zeggen dat Telenet de laatste dagen blijkbaar weer werkzaamheden uitvoert op hun server want ook ik krijg regelmatig in mijn Outlook 2010 verzoeken om me aan te melden, wat normaal automatisch gebeurt. Dit probleem heeft zich in het verleden ook al enkele malen voorgedaan en is ook weer vanzelf verdwenen. Ook collega Passer heeft er ooit melding van gemaakt.

Ik raad je aan gewoon de instellingen van de e-mail account in Outlook even te controleren en als die goed zijn dan zou ik er niet aan prutsen. Ten minste indien de  mails nog in en uit gaan, zoals bij mij.

Ik klik in dat inlogvenstertje nu gewoon op OK en dan komen de mails binnen.

Ik ben benieuwd wanneer die storing zal ophouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als het om dezelfde gebruiksnaam gaat.

 

Ik heb bv twee postbussen van Telenet in gebruik en kan me met de gebruikersnaam en het overeenstemmende wachtwoord van beide gebruikers bij "Mijn Telenet" aanmelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft gezegd dat ze de instellingen zelf al gecontroleerd heeft, maar ik geloof er niet zo veel van, want ze kent niet zo veel van computers.

Ik stuurde straks ook diezelfde link door naar haar voor controle instellingen Outlook2010, maar ik ga het morgen herbekijken of alle instellingen koppen.

 

Ik denk wel dat het plotseling kwam.  Dus dat begrijp ik niet zo goed.  Aan de instellingen zelf komt ze volgens mij niet aan (serverinstellingen). 

 

Ik zal morgen wel zien. Zal hopelijk niets met wachtwoord te maken hebben...  Is dit hetzelfde wachtwoord waarmee je in MijnTelenet gaat dat je moet gebruiken bij Outlook2010?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Kurtt zei:

Is dit hetzelfde wachtwoord waarmee je in MijnTelenet gaat dat je moet gebruiken bij Outlook2010?

Ja.

 

Je probeert je daarom best eerst even bij haar thuis bij Mijn Telenet aan te melden met de gebruikersnaam en het wachtwoord van haar e-mail account en als dat lukt dan weet je zeker dat hier al niets mis mee is.

Controleer zeker ook de poortnummers in de e-mail account instellingen.

  • Klik op Bestand / Accouninstellingen / Accountinstellingen (Ja, nogmaals)
  • Selecteer de betreffende account (indien er meerdere zijn ingesteld) en klik op Wijzigen.
  • Controleer eerst de gebruikersgegevens, Servergegevens en Aanmeldingsgegevens.
  • Klik op Meer instellingen... / Geavanceerd.

 

Daar moet je deze instellingen terugvinden:

267542279_Telenetpoortnummers.thumb.JPG.d646dea89e5a750a5cb80d39b19d0d89.JPG

 

De instelling voor het eventueel achter laten van een kopie op de server is een persoonlijke keuze.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, droske zei:

Zo ik begrijp heeft ze nu al een Telenet e-mail account in haar Outlook2010 in gebruik en is er plots een probleem opgedoken.

Ik moet zeggen dat Telenet de laatste dagen blijkbaar weer werkzaamheden uitvoert op hun server want ook ik krijg regelmatig in mijn Outlook 2010 verzoeken om me aan te melden, wat normaal automatisch gebeurt. Dit probleem heeft zich in het verleden ook al enkele malen voorgedaan en is ook weer vanzelf verdwenen.

 

10 uren geleden, Kurtt zei:

Nog een vraagje: als ik het wachtwoord verander, moet zij dan ook dat (nieuwe) wachtwoord gebruiken bij inloggen bij MijnTelenet, bij haar router, ... , smarthphone?

Dus dat moet allemaal veranderd worden?

 

Er zijn inderdaad problemen voor telenet gebruikers. Zelfde probleem heeft zich in het verleden ook al voorgedaan.

Je moet in dat geval geen wachtwoorden en ander gaan aanpassen. Enkel geduld hebben tot Telenet het probleem oplost.

Onderstaande melding verschijnt bijvoorbeeld op mijn smartphone.

 

2018-12-05_07h07_50.thumb.png.2b0b3333aa59aef1f32d30138b08dcd4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.