Ga naar inhoud

Outlook 2010 server instellingen probleem


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik krijg een melding:

Aanmelden bij server voor inkomende email (pop3) : kan de emailserver niet vinden. Controleer de servergegevens in de accounteigenschappen.

Test emailbericht verzenden: kan de e-mailserver niet vinden. Controleer de servergegevens in de accounteigenschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die melding is duidelijk hé. Heb je ALLE instellingen van de account gecontroleerd?

 

Heb je al eens proberen aanmelden op Mijn Telenet om er zeker van te zijn dat het wachtwoord juist is?

Ik had graag van u vernomen of je mijn eerder gegeven adviezen al uitgevoerd had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de link op de eerste pagina staat dat ik devolgende waarden moet intikken voor de poorten:  (outlook 2010) 993 en 587.

 

Ik heb ingelogd op MijnTelenet , login weet ik (is juist) , maar het paswoord was niet juist.  Dus voor Outlook heb je ook het internet paswoord nodig van Telenet?

Ze zeggen dat ze het "van hieruit" kunnen wijzigen, maar moet zij dit dan op al haar toestellen aanpassen? 

 

Wat zijn nu de juiste waarden? Want u zegt andere getallen dan in het documentje op pagina 1 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u twijfelt aan hetgeen ik gezegd heb dan hebben we een probleem hé.

 

Al je nieuwe vragen heb ik eerder al beantwoord. De portnummers die ik toonde zijn deze voor een POP3 account !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Kurtt zei:

als je POP3 gebruikt, wat moet er dan staan bij Server voor uitgaande mail (smtp)?

Ja. Kun je allemaal vinden op de site van Telenet.

 

Of :

Server voor inkomende e-mail: in.telenet.be

Server voor uitgaande e-mail: uit.telenet.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele handige links:

 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/e-mail-instellen/

 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-uw-telenet-e-mailadres/#/outlook2010

 

Ook nog even vermelden dat er op tablet en smartphone nog regelmatig foutmeldingen gegeven worden als ik Outlook open. Dus probleem bij Telenet is nog niet opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Kurtt, maar ik moest het kort houden in mijn vorige post omdat ik op een afspraak werd verwacht.

 

Als je problemen blijft hebben dan doe je er goed aan die e-mail account te verwijderen en hem opnieuw in te stellen.

Vergeet niet, tijdens de nieuwe instelling, de account te koppelen aan het bestaande pst bestand. Soms staan er meer pst bestanden in de map "Outlook bestanden".  Een aantal kunnen oude, niet meer in gebruik zijnde, bestanden zijn, dat kun je afleiden aan de bestandsdatum. gebruik dus het juiste pst bestand. Dat kun je ook controleren in de huidige accountinstelling. Kijk daar maar eens goed rond, je kunt er niet naast kijken. Ik kan je dat tonen aan de hand van een screenshot maar als u zich geroepen voelt om iemand te helpen dan gaat u zeker in staat zijn om dat zelf op te merken.;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen, hier ben ik weer en alvast heel veel dank voor jullie geduld.

 

De situatie is nu als volgt:

De kennis heeft een nieuw wachtwoord gekregen voor haar account xxxxxx@telenet.be. Ze heeft het via de webmail van Telenet geprobeerd, en inderdaad het werkt:  maar enkel haar nieuwe emails kwamen binnen zegt ze.

 

Ze zou dus ook graag haar "oude" emails van dat account (xxxxxx@telenet.be) willen hebben. Dat zal in het pst bestand zitten dat ze in Outlook gebruikt?

In Outlook heeft ze dus hetzelfde account (xxxxxx@telenet.be) die dus tot vorige vrijdag nog "opgevuld" was met de laatste mails. Kan ze nu gewoon datzelfde webmail wachtwoord voor dat emailadres gebruiken in haar Outlook?  Moet ik nu goed het pst bestand koppelen aan xxxxxx@telenet.be (kan iemand printscreen maken, ben bang om al haar mails per ongeluk te verwijderen).

 

Ik heb ook een ander account bij haar aangemaakt, xxxxxx@telenet.be, waaraan ook een pst bestand is gekoppeld. Maar eigenlijk is dat account niet meer nodig, maar voor alle zekerheid laat ik het maar staan.

Stel dat ik super-safe wil spelen, kan ik dan vlug een backup maken van zo'n pst bestanden? Kunnen jullie op dit alles antwoorden, dan is er iemand weer super content (ik en mijn kennis) en

 

(Ik heb lang op dit forum gezeten, en ik moet zeggen, het niveau is nog steeds goed!! Doe zo voort!)

 

NOOIT e-mail adressen open en bloot op het internet plaatsen a.u.b. Daarom heb ik ze gemaskeerd.

Gr. droske

aangepast door droske
e-mail adressen onleesbaar gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees het ganse verhaal in vorige post :).

 

PS: ik zal voor alle zekerheid de POORTEN gekoppeld aan xxxxxx@telenet.be terug nazien via deze link

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadres/#/outlook2010/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder

Toen er nog geen problemen waren, stond alles op POP (dus niet op imap), dus zal het terug op POP zetten. Ze gebruikt Outlook 2010.

 

Stoppen met het plaatsen van e-mail adressen a.u.b!!!

Gr. droske

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.