Ga naar inhoud

Outlook 2010 server instellingen probleem


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik wil geen discussie beginnen, maar heb je mijn posten van een paar jaar geleden reeds gelezen (ongeveer 4000). Ok aantal zegt niet veel. Maar zo'n prutser ben ik niet.

 

Er kan zelfs geen antwoord van af... zoveel tijd gestoken in mijn vorige post...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Kurtt zei:

Maar zo'n prutser ben ik niet.

Kurtt, dan had u toch zeker moeten weten dat je spammers voeding geeft als je e-mail adressen op het Internet plaatst.

Overigens, het probleem dat u wil oplossen is echt niet ingewikkeld als je die pc zelf in handen hebt. Wij zien niets en moeten rekenen op wat u ons vertelt en dat is niet altijd even duidelijk.

Als er eerder een pop3 account ingesteld was dat had je het daar beter bij gelaten totdat je die account terug werkend had. Daarvoor heb ik je in het begin van dit onderwerp voldoende info gegeven maar u bent er niet goed mee aan de slag gegaan. Vandaar mijn advies om het aan iemand anders toe te vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij POP3:

- Server voor inkomende mail: pop.telenet.be

- Server voor uitgaande mail: smtp.telenet.be

 

Inkomende email poort: 995 (SSL)

Uitgaande email poort: 587 (TLS)

 

Voila, dit zijn de correcte instellingen die deze prutser morgen gaat proberen.

Beetje respect voor mensen die iets willen bijleren ivm Outlook email.

 

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Kurtt zei:

De situatie is nu als volgt:

De kennis heeft een nieuw wachtwoord gekregen voor haar account xxxxxx@telenet.be. Ze heeft het via de webmail van Telenet geprobeerd, en inderdaad het werkt:  maar enkel haar nieuwe emails kwamen binnen zegt ze.

 

Ze zou dus ook graag haar "oude" emails van dat account (xxxxxx@telenet.be) willen hebben. Dat zal in het pst bestand zitten dat ze in Outlook gebruikt?

In Outlook heeft ze dus hetzelfde account (xxxxxx@telenet.be) die dus tot vorige vrijdag nog "opgevuld" was met de laatste mails. Kan ze nu gewoon datzelfde webmail wachtwoord voor dat emailadres gebruiken in haar Outlook?  Moet ik nu goed het pst bestand koppelen aan xxxxxx@telenet.be (kan iemand printscreen maken, ben bang om al haar mails per ongeluk te verwijderen).

 

Ik heb ook een ander account bij haar aangemaakt, xxxxxx@telenet.be, waaraan ook een pst bestand is gekoppeld. Maar eigenlijk is dat account niet meer nodig, maar voor alle zekerheid laat ik het maar staan.

Stel dat ik super-safe wil spelen, kan ik dan vlug een backup maken van zo'n pst bestanden? Kunnen jullie op dit alles antwoorden, dan is er iemand weer super content (ik en mijn kennis) en

 

 

 

Het gaat hier om een pop3 account.....e-mails worden dan niet bewaart op de server van Telenet maar enkel op je computer thuis.

Verwijder je de e-mails op de computer, smartphone, tablet,...dan ben je ze kwijt.

 

Bij IMAP blijven de e-mails wel aanwezig op de server van Telenet en worden gesyncroniseerd met je telenet account op computer, smartphone, tablet.

Verwijder je een e-mail op 1 van de toestellen dan wordt die standaard ook verwijderd op de server van Telenet.

 

Ga je over van een pop3 naar IMAP account gaan de aanwezige e-mails kwijt geraakt kunnen worden tijdens de synchronisatie.

 

In jouw geval....je blijft bij een pop3 account en veranded enkel het wachtwoord....er gaan geen e-mails verloren.

Je dient enkel in Outlook het paswoord te wijzigen bij het bewuste account.

 

Hoe je een back-up kan maken van al je bestanden in Outlook: https://support.office.com/nl-nl/article/een-back-up-maken-van-e-mailberichten-contactpersonen-en-agenda-in-een-pst-bestand-van-outlook-of-deze-naar-een-pst-bestand-exporteren-14252b52-3075-4e9b-be4e-ff9ef1068f91

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Kurtt zei:

Bij POP3:

- Server voor inkomende mail: pop.telenet.be

- Server voor uitgaande mail: smtp.telenet.be

 

Inkomende email poort: 995 (SSL)

Uitgaande email poort: 587 (TLS)

 

Voila, dit zijn de correcte instellingen die deze prutser morgen gaat proberen.

Dat is inderdaad prutsen want...

 

Op 4/12/2018 om 21:10, droske zei:

Daar moet je deze instellingen terugvinden:

267542279_Telenetpoortnummers.thumb.JPG.d646dea89e5a750a5cb80d39b19d0d89.JPG

 

De instelling voor het eventueel achter laten van een kopie op de server is een persoonlijke keuze.

Ik zei je toch dat ik eerder al alle noodzakelijke antwoorden gegeven had om o.a. de serverinstellingen van een pop3 account juist in te stellen. Ik begrijp niet dat u die raad in de wind slaat. Het is niet voor niets dat het op mijn zenuwen begint te werken.

 

En dat je wil bijleren dat is positief. Dat je dat doet op de kap van een ander dat vind ik niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Kurtt zei:

Bij POP3:

- Server voor inkomende mail: pop.telenet.be

- Server voor uitgaande mail: smtp.telenet.be

 

Inkomende email poort: 995 (SSL)

Uitgaande email poort: 587 (TLS)

 

 

1 uur terug, droske zei:

Dat is inderdaad prutsen want...

2018-12-12_11h03_56.png.4206ca665e45f8a400eb7d6dac4afe39.png

 

1 uur terug, droske zei:

Ik zei je toch dat ik eerder al alle noodzakelijke antwoorden gegeven had om o.a. de serverinstellingen van een pop3 account juist in te stellen. Ik begrijp niet dat u die raad in de wind slaat. Het is niet voor niets dat het op mijn zenuwen begint te werken.

 

En dat je wil bijleren dat is positief. Dat je dat doet op de kap van een ander dat vind ik niet goed.

 

 

Volgens de info bij Telenet zelf kan Kurt poort 995 (met beveiliging) gebruiken in plaats van 110 (zonder beveiliging).

 

2018-12-12_11h02_29.png.112eb5d5d25b94087b1da90cddc461d0.png

 

2018-12-12_11h02_44.png.b286e14777246000700865cdd37505d9.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)

Droske, zonder beveiliging kan ik inderdaad poort 110 gebruiken voor inkomende mail (POP3)

Maar ik snap niet goed je poort 25 voor uitgaande mail, in de link van telenet staat duidelijk dat ik daar poort 587 moet gebruiken. (met beveiliging, poort 25 is dan onbeveiligd, maar ik vind er geen documentatie over)

 

2)

Bijkomend vraagje:

Ik maak een backup van de account zoals in de link van clarkie wordt uitgelegd.

Kan ik dan gewoon de account verwijderen en opnieuw deze aanmaken? Is ze dan alle emails kwijt? Dus het verwijderen van een account verwijdert ook het pst bestand?

 

Clarkie (:)), zou je die poortinstellingen ook kunnen bekijken? Wie heeft gelijk?

 

Link telenet ivm Outlook 2010

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadres/#/outlook2010/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder

 

 

(PS: ik kreeg een bericht van mijn kennis en ze had het nieuwe wachtwoord van webmail geprobeerd in haar Outlook en ze kreeg gewoon 6 oude mails). Ik zal de poorten moeten nakijken, maar dan moet ik wel de juiste weten, want ik begrijp dat er verschillende poorten zijn die mogelijk werken?? Wat zijn nu de juiste?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt! Ik wil jullie allemaal van harte bedanken, vooral Droske (!) en mijn collega van vroeger Clarkie.
De oplossing was eigenlijk om het account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Zo ging hij zelf zoeken naar de juiste instellingen en die kwamen overeen met de waarden van het telenet-blad.

 

Is het zo dat Outlook een kleine vertraging heeft bij het tonen van nieuwe mails? Want als ik een mail stuur (ik was daar) en ik stuur dus een mail naar haarzelf, dat die mail niet direct te zien was, maar als ik op de knop "alles verzenden/ontvangen" klikte, de mail wel tevoorschijn komt.

 

Nu is het ook zo als ik op de knop "alles verzenden/ontvangen" klik, er steeds een scherm komt met de gebruikersnaam en wachtwoord, en waar ze altijd op OK moet klikken en dan ziet ze haar nieuwe mail. Verdwijnt dat extra scherm na een tijd? Want ik dacht dat jullie daar ook last van hadden? Is dit een bug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.