Ga naar inhoud

Scan Bitdefender blijft hangen


johan_v

Aanbevolen berichten

Bij een system scan van Bitdefender, blijft de scan hangen en kan niet meer uitgezet worden. Uitzetten gaat enkel bij het herinstalleren van Bitdefender. Scannen lukt wel in de "Rescue Environment" van Bitdefender, ik veronderstel dat dit een soort "Veilige Modus" van Bitdefender is (?). In Veilige Modus van Windows 10 zonder en met internetverbinding (F4 en F5) werkt Bitdefender niet. Contextueel scannen (de C schijf en D en F schijf) lukt wel, zowel in Veilige Modus als zonder Veilige Modus, met als resultaat geen bedreigingen. Een ESET-online scan in Veilige Modus werkte wel en gaf geen bedreigingen aan. Bitdefender ging het onderzoeken (nu  4 dagen geleden) maar er is nog geen beterschap. Toch een virus of ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

"Rescue Environment" van Bitdefender, even vertaald:

De reddingsmodus is een Bitdefender-functie waarmee je alle bestaande partities op de harde schijf buiten je besturingssysteem kunt scannen en desinfecteren.

 

Dus het lijkt dat iets in je besturingssysteem niet meer goed werkt.

Sinds wanneer is dit?

Na en update?

Heb je iets nieuws geïnstalleerd?

Als de scanner blijft hangen zie je dan ook nog op welk punt?

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, abbs zei:

Sinds wanneer is dit?

Sinds 29 november, dan heb ik Systeemherstel trachten uit te voeren, maar dit werkte niet.

5 uren geleden, abbs zei:

Na een update?

5 uren geleden, abbs zei:

Heb je iets nieuws geïnstalleerd?

Ik heb twee dagen ervoor een bestandje gedownload voor "mail.com" namelijk "mail.check", maar dit werkte niet. Ook heb ik voor Yahoo iets gedownload om mijn mail makkelijker te kunnen openen maar dat bestand vind ik niet direct terug. 

5 uren geleden, abbs zei:

Als de scanner blijft hangen zie je dan ook nog op welk punt?

Sinds gisteren werkt de System Scan blijkbaar terug normaal,  4x uitgevoerd en deze morgen opnieuw. Misschien dat Bitdefender zelf het hersteld heeft. Maar scannen in Veilige Modus (F4 en F5) werkt nog steeds niet.

5 uren geleden, abbs zei:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Bitdefender zegt dat het bestand onveilig kan zijn. Heb toch op toestaan geklikt maar dan houdt Windows Defender de download tegen. Toch downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het lijkt wel of een bestand van Bitdefender "wscfix.exe" een conflict heeft gehad met: Windows Action Center / Windows Beveiligingscentrum.

Waarschijnlijk heeft Bitdefender dit zelf opgelost.

 

In je logjes staan geen rare dingen alleen restanten van Norton en lege register regels die we kunnen gaan verwijderen.

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.