Ga naar inhoud

Google Plus Foto's


vaes

Aanbevolen berichten

In Google Plus Foto's heb ik van jaren ver albums gemaakt, de meest getiteld per jaar +, onderwerp  bvb 2018 Verjaardag, 2018 Paasfeest, enz...  ook enkele zonder jaartal maar bvb "archief",  uitstappen, enz...

Die laatste reeks komt in het overzicht van mijn albums in willekeurige volgorde tussen de andere te staan.  Nu is mijn vraag : HOE kan in in het overzicht van mijn albums sommige VERPLAATSEN (bvb alfabetisch) ?

 

Met dank

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vaes,

 

Ik zou absoluut geen moeite meer doen om je albums in Google Plus te gaan ordenen. Google Plus gaat namelijk binnenkort verdwijnen. Google trekt de stekker eruit in april 2019.

Ik hoop dat je die albums ook al op de harde schijf van je eigen pc hebt staan. Zo niet, dan moet je snel al je albums gaan downloaden en op je eigen harde schijf zetten, want na april 2019 gaat Google Plus offline en kun je er niet meer bij.

 

Lees dit bericht dat 2 dagen geleden geplaatst werd: https://www.rtlz.nl/tech/artikel/4513456/google-versnelt-sluiten-google-plus-na-nieuw-datalek

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou op de volgende link kunnen klikken en dan een en ander zelf nalezen: Alternatieven voor Google Plus

 

Ik heb zelf nog geen echt goed alternatief voor Google Plus gevonden. Ik deel soms wel bestanden via Dropbox: https://www.dropbox.com/nl_NL/help/files-folders/share-file-or-folder

Veel mensen delen hun foto's via Facebook of Twitter, maar ik ben niet van plan me aan te melden bij Facebook of Twitter. Die social media zijn echt niets voor mij.

 

Google Plus (de opvolger van Picasa webalbums) was wel heel prettig in het gebruik. Jammer dat die gaat verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PICASA lijkt me een gelijkaardig geval.  Ik heb een vriend die nog steeds enthousiast Picasa gebruikt , vooral als fotobewerker.  Ik probeerde onlangs tevergeefs om Picasa te downloaden, en vernam intussen dat ook daar de stekker wordt uitgetrokken.  Blijkbaar kan iemand die "het" reeds heeft het verder gebruiken, maar het is niet meer opnieuw te downloaden.

 

Vaes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Picasa wordt al een paar jaar (sinds 2016?) niet meer ondersteund door Google. En het is dan ook al heel lang niet meer mogelijk om via Picasa foto’s of albums te uploaden naar Picasa webalbums.

Google Plus werd toen de vervanger voor Picasa. Maar in Picasa kun je foto’s bewerken en dat verviel in Google Plus.

 

Picasa was eigendom van Google. Nadat Google de ondersteuning van Picasa stopte, was Picasa ook niet meer via de website van Google te downloaden.

 Het programma Picasa is vast nog wel ergens te downloaden, maar niet via Google. En als je gaat zoeken naar een download van Picasa, moet je heel erg oppassen. Veel websites zijn niet betrouwbaar en dan krijg je misschien iets anders (adware of spyware?) dan jij wilde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt afgeraden om Picasa te blijven gebruiken, omdat het programma niet meer ondersteund wordt. Toch meen ik dat ik het zelf ook nog op mijn pc heb staan.

Wil jij ondanks de mogelijke beveiligingsproblemen heel graag Picasa downloaden en installeren, geef dat dan even door in een volgende reactie.

Dan zoek ik morgen naar een veilige download. Het gedownloade bestand kan ik namelijk (via een md5sum) vergelijken met het originele installatiebestand van Google dat ik ook ergens heb opgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een veilige download voor je gevonden.

Klik op de volgende link: https://archive.org/details/picasa3.9.259_Backup_Installer

 

Waarschijnlijk zie je dan bovenaan die website een vraag om donaties staan. Die vraag om donaties kun je wegklikken. Klik daarvoor op het kruisje dat rechtsboven in dat donatievenster staat.

 

Daarna zie je rechts op die pagina onder Download Options "Windows Executable" staan.

Klik daarop:

 

5c13d9ec8fd49-Picasa_3.9.259_Backup_Inst

 

Ik gebruik zelf Firefox als browser en zie dan het volgende venstertje verschijnen:

 

5c13da26ca8ce-picasa39-setup.exe_Bestand

 

Klik op Bestand opslaan.

Het bestand is slechts 13 MB groot. Het downloaden zal daarom niet lang duren. Je hebt dan de laatste versie van Picasa.

Ik heb het bestand natuurlijk ook gedownload en vergeleken met de originele versie die ik een paar jaar geleden via de website van Google zelf heb gedownload. De MD5 Hash voor beide installatiebestanden was identiek: F5E535745F0E2140C31623DF8F9AD746.

Dat betekent dat er niet met het installatiebestand geknoeid is; het is identiek aan de originele versie die uitgegeven werd door Google zelf.

 

Ga naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen. Het ziet er zo uit:

 

5c13db97efe2f-Picasa_in_download_map.png

 

Rechtsklik op dat bestand. Kies dan Als administrator uitvoeren. Volg verder de aanwijzingen op je scherm.

Veel plezier met Picasa en laat even weten of het je gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.