Ga naar inhoud

Google Plus Foto's


vaes

Aanbevolen berichten

Ja, het zal wat tijd kosten om alle mogelijkheden van Picasa te ontdekken. Gelukkig heb je een vriend die al heel lang met dit programma werkt en die jou vast en zeker zal willen helpen.

En natuurlijk mag je ook op het PCH forum om hulp vragen, als je vastzit met Picasa.

Daar kun je dan het beste een nieuw topic voor starten in het forumonderdeel Multimedia: https://www.pc-helpforum.be/forum/28-multimedia/

 

Klik rustig op alle knoppen in Picasa om het programma te verkennen. Zelf vond ik de rode-ogen-functie van Picasa altijd erg goed. Daarmee verwijder je eenvoudig rode ogen op foto’s die met flits gemaakt zijn.

Als je geen risico wilt lopen om een foto te verknoeien, dan maak je eerst een kopie van die foto, en dan ga je met die kopie allerlei functie/bewerkingen uitproberen.

Als iets dan totaal mislukt, dan kun je die bewerkingen terug gaan draaien (ik meen via Bewerken > Ongedaan maken), maar je kunt dan ook die mislukking weggooien, daarna een nieuwe kopie van de originele foto maken en daarmee weer aan de slag gaan. Al doende leert men!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk achter de pc gaan zitten, Picasa opstarten en dan alles voordoen en zelf gaan typen en plaatjes invoegen, maar ik denk dat ik een betere oplossing weet.

Er zijn boeken geschreven over Picasa, maar ik wil jou niet op kosten jagen.

Wilma Karels heeft een handleiding over Picasa op internet gezet: http://www.wilmakarels.nl/picasa3/handleiding.php

De handleiding kun je helemaal gratis gebruiken.

 

Sommige onderdelen zullen niet meer bruikbaar zijn, zoals het downloaden van het programma Picasa of het uploaden van albums naar Picasa webalbums, want die mogelijkheid heeft Google uitgeschakeld. Veel van de andere tips en werkwijzen zullen voor jou wel handig zijn.

Als je die website geopend hebt,  dan zie je in de linker kolom de inhoudsopgave.

En hier beschrijft ze bijvoorbeeld retoucheren: http://www.wilmakarels.nl/picasa3/retoucheren.php

 

Kijk eerst eens hoe ver je komt met die handleiding van Wilma Karels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar :  de koppeling die je me geeft leidt inderdaad naar een voortreffelijke handleiding.  Ik vind daar wat ik wens.  Prima!

 

Clarkie :  Google photos werd me door porrelaar afgeraden omdat de software binnenkort zou verdwijnen. Ik laat dit dus schieten.

 

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoho, er is hier sprake van een misverstand. 

In de titel van dit topic staat: Google Plus. Google Plus gaat verdwijnen. Google Plus werd door Google volgens mij opgezet als concurrent voor Facebook. Google Plus is dus een sociaalnetwerksite, waarop je ook foto’s kunt delen.

 

Google Foto’s is wat anders dan Google Plus (ook wel aangeduid als Google+ of als G+).

Google Foto’s blijft bestaan. Voorlopig in ieder geval. Google heeft nog geen plannen om te stoppen met Google Foto’s.

Dus als je nu Google Foto’s gebruikt, dan kun je daarmee door blijven gaan.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gebruik jij gewoon Google Foto's. Als jij Google Foto's gebruikt, dan kun je dat linksboven zien:

 

5c156fa38720a-Google_Foto_s.png

 

Dat bleek echter niet goed uit de bijlage die jij geplaatst had in post 2. Dat was een gedeeltelijk knipsel van die website, die bovendien geplakt was in een .odt bestand, dat niet door iedereen te openen is.

Je kunt afbeeldingen beter direct plaatsen via https://imgdumper.nl/

Dan zijn ze direct zichtbaar voor iedereen.

 

Daarom zet ik de afbeelding die jij plaatste in post 2 van dit topic, hier direct zichtbaar onder:

 

5c1568198e972-vaes_Google_Foto_s_albums.

(overigens heel goed van jou dat je de gezichten onherkenbaar hebt gemaakt. :top:)

 

Jouw vraag luidde:

Op 13/12/2018 om 17:26, vaes zei:

Die laatste reeks komt in het overzicht van mijn albums in willekeurige volgorde tussen de andere te staan.  Nu is mijn vraag : HOE kan in in het overzicht van mijn albums sommige VERPLAATSEN (bvb alfabetisch) ?

Bij jou staat het album 2015 Perigord rechts van het album 2013 Chateau de la Loire, en dat is inderdaad vreemd. Je zou verwachten dat het album 2015 Perigord meer naar links zou staan.

 

Ik heb in mijn eigen albums van Google Foto's gekeken. Die zijn niet alfabetisch gerangschikt, maar op datum. Dat lijkt de  standaard rangschikking te zijn. De nieuwste komen linksboven te staan; de oudste staan helemaal rechts onderaan.

Als test heb ik 2 nieuwe albums toegevoegd: een album met foto's die ik in 2004 ingescand heb (dat album kwam helemaal rechtsonder te staan) en een album met foto's die ik zeer recent heb gemaakt. Dat album kwam helemaal vooraan, dus linksboven te staan.

Ik heb zelf geen manier gevonden om de albums op een andere manier te rangschikken dan op datum. Ik heb nog een trucje geprobeerd: ik heb mijn album met ingescande foto's uit 2004 hernoemd: van Scans 27-11-2004 naar Scans 27-11-2018, maar dat helpt niet. Dat album met scans blijft dan toch helemaal achteraan/onderaan staan, want Google kan zien wanneer die scans gemaakt zijn.

 

Misschien dat iemand anders daar een oplossing voor weet, maar die heb ik niet kunnen vinden.

 

Ik zie nog één mogelijke verklaring waarom de mappen bij jou niet in de juiste volgorde staan (op datum dus): weet jij zeker dat jij in 2015 in de Perigord was? Was dat misschien eerder, in 2012 misschien? Dat zou alles verklaren. Het is maar een idee, hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik besefte helemaal niet dat er een verschil bestond tussen Google foto's en Google Plus.  Ik stond op het punt om alles van Google Foto's of Plus te verwijderen....  Je hebt me net op tijd verwittigd !! Daar staan AL mijn foto-albums vanaf het begin van" mijn" digitaal tijdperk, d.w.z vanaf 2003 (weliswaar in een wat verminderde kwaliteit, maar niet merkbaar op een pc-scherm) !!!  Ik gebruik die vooral om in alle omstandigheden mijn foto's te kunnen raadplegen of tonen , bij vrienden, op reis...enz... (voorlopig alleen op mijn tablet, want op mijn smartphone staan ze niet..  Dat moet toch kunnen, niet ? Heb jij een suggestie HOE ??  (zoals reeds gezegd : ik heb ook alles in dubbel staan op mijn PC én op een externe harde schijf).

 

Volgorde albums in Google foto's :  Ik heb de indruk dat de laatst ingebrachte albums vooraan staan, maar toch staan er een aantal ergens lukraak tussen, ook die zonder jaartal.  Geen ramp natuurlijk ! Wie weet heeft iemand van dit forum daar een oplossing voor.

 

Périgord is wel degelijk  van 2015 !

 

Nog iets : in mijn bijlage met een aantal voorpagina's van mijn albums in Google foto's heb ik inderdaad de gezichten onherkenbaar gemaakt, ... o.a.  omdat ik dacht dat een afbeelding van mijn gezicht niet direct een meerwaarde zou zijn....!  (niet ernstig te nemen,...)

 

Vaes

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, vaes zei:

Périgord is wel degelijk  van 2015 !

Ik geloof je onmiddellijk. Ga naar Google Foto's, klik in de linker kolom op Albums en open dan het album Perigord. Ik hoef de foto's niet te zien. Ik wil alleen maar weten wat er -na openen van dat album- vlak onder de titel 2015 Perigord staat.

Google kan namelijk zien op welke datums de foto's genomen zijn, en dat wordt getoond onder de titel.

 

Ik geef 2 voorbeelden van mijn eigen albums. Eerst het album Scans 27-11-2004:

 

5c16371f1eb21-Album-Scans_27-11-2004_-_G

 

Ik dacht zelf dat ik al die foto's had ingescand op 1 datum, namelijk 27 november 2004, maar Google weet mij haarfijn te vertellen dat ik er twee dagen over heb gedaan om al die foto's te scannen.

 

Nu het andere album dat ik gisteren plaatste en dat helemaal vooraan kwam te staan:

 

5c163784c0c0c-Album-Katten_-_Google_Foto

 

Ook hier weet Google mij te vertellen in welke periode ik deze foto's heb gemaakt of van internet heb geplukt.

 

Nu weet ik niet precies hoe Google de albums op datum rangschikt. Kijkt Google naar de gemiddelde datum of kijkt Google naar de oudste foto die in die map zit? Misschien zit in jouw map Perigord wel 1 veel oudere foto dan de rest uit 2015 en komt het album Perigord daarom rechts van het album uit 2013 te staan?

---------------------------------------------

En je andere vraag:

29 minuten geleden, vaes zei:

voorlopig alleen op mijn tablet, want op mijn smartphone staan ze niet..  Dat moet toch kunnen, niet ? Heb jij een suggestie HOE ?? 

Sorry, ik heb zelf geen smartphone. Daar moeten anderen je mee helpen. Je moet dan wel vertellen wat voor smartphone jij hebt: een iPhone van Apple of een smartphone van een ander merk die op Android draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.