Ga naar inhoud

ZOLID P50614


FransJoske

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, FransJoske zei:

Toestelletje is een tijdje geleden gekocht in de Aldi.

Naar mijn weten verkocht Aldi dit apparaat circa 9 jaar geleden. Dat is wel meer dan 'een tijdje geleden'.

 

Jouw Zolid P50614 werkte volgens mij met dezelfde driver als een andere diascanner: de ION Slides 2 PC.

Daarom gaf stegisoft jou al de link naar de driver voor de ION Slides 2 PC, maar dat had jij waarschijnlijk niet begrepen.

Ik zal het proces daarom hieronder uitvoerig beschrijven.

 

Eerst moet jij weten of jouw versie van Windows de 32 bits versie is of de 64 bits versie.

Open de Verkenner en klik in de linker kolom van de Verkenner met de rechter muisknop op Deze pc. Kies dan Eigenschappen.

In het venster dat dan opent, moet je kijken wat er bij jou staat achter: Type systeem.

Daar staat 32-bit besturingssysteem of 64-bit besturingssysteem.

Schrijf op wat jij hebt: 32-bit of 64 bit.

 

Klik daarna op de volgende link: https://www.ionaudio.com/slides-2-pc-slide2pc

Wanneer die pagina geopend is, moet je wat naar beneden scrollen op die pagina totdat je het volgende ziet:

 

5c19289f00442-drivers-Slides_2_PC.png

 

Er staan 2 drivers. Kies de juiste. Dus de 32-bit driver als jij een 32-bits versie van Windows hebt.

Klik op de juiste driver. Ik heb nu als voorbeeld gekozen voor de 64-bit driver. Dan zie ik het volgende schermpje:

 

5c19291e4b35d-bestand_opslaan_en_OK-SLID

 

Kies in dat venster voor Bestand opslaan en klik daarna op OK.

Download daarna ook Photo Impressions Software. Die software kun je gebruiken om de dia's te gaan inscannen.

 

Is dat gebeurd, dan ga je naar de map waar je downloads terechtkomen. Meestal is dat de map met de naam Downloads (als je die niet zelf gewijzigd hebt).

Zoek de bestanden op. Het zijn .zip bestanden. Dat betekent dat je die eerst nog moet uitpakken.

Dat doe je door te dubbelklikken op het .zip bestand. Daarna klik je op Alles uitpakken.

 

5c192dbc8964c-Dubbelklik_en_dan_Alles_ui

 

Er zal een nieuwe map openen, waarin de uitgepakte bestanden zitten.

In die nieuwe map zit ook een pdf bestand met Installation Instructions (in het Engels).

Moeite met Engels? Dan is dit de manier waarop je het moet doen:

In de map met uitgepakte bestanden vind je de map met de naam 64 (of 32) bit Windows drivers.

Dubbelklik op die map om hem te openen.

Je ziet dan een map met deze naam:

 

5c192bc94c7bb-NewTWAIN.png

 

Dubbelklik op die map om hem te openen.

Zoek dan in die geopende map het bestand setup.exe.

 

5c192d124acf9-setup.exe_als_adminstrator

 

Klik met de rechter muisknop op setup.exe en kies dan Als administrator uitvoeren.

 

Nadat de installatie van de driver geslaagd is, herhaal je deze handelingen voor Photo Impressions Software.

Nadat je zowel de driver als de Photo Impressions Software hebt geïnstalleerd, moet je de computer opnieuw opstarten.

 

Als jouw besturingssysteem nu Windows 10 is, dan is er geen garantie dat je diascanner gaat werken. Maar proberen kan natuurlijk altijd.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.