Ga naar inhoud

dubbele berichten


alfa10

Aanbevolen berichten

In een ouder topic van jou las ik dat je bij KPN zit en dat je e-mailadres eindigt op @planet.nl.

Gebruik je datzelfde e-mailadres nog steeds en krijg je op dat Planet adres de berichten dubbel binnen in Thunderbird?

 

Ga dan eerst via je browser naar webmail van KPN: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Log daar in en controleer of in webmail van KPN de berichten ook dubbel binnenkomen.

 

Als in webmail de nieuwe berichten slechts 1 keer binnenkomen, dan ligt het aan Thunderbird.

Open Thunderbird en klik in de menubalk op Extra en dan op Accountinstellingen.

 

Kijk dan in de linker kolom van het venster Accountinstellingen.

Je e-mailadres van Planet mag daar slechts 1 keer voorkomen. Misschien heb jij destijds hetzelfde e-mailaccount van Planet dubbel in Thunderbird gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alfa10 Mijn vraag ging over de linker kolom van het venster Accountinstellingen.

 

Hieronder een afbeelding van het venster Accountinstellingen van mijn Thunderbird:

 

5c1eade7f0278-Accountinstellingen_Thunde

 

(Je e-mailadressen moet je nooit zichtbaar op internet zetten, daarom heb ik mijn e-mailadressen deels gemaskeerd.)

Je hoefde alleen maar te kijken naar de linker kolom. Ik heb nu voor de duidelijkheid een rode lijn getrokken om die linker kolom. Bovendien heb ik het cijfer 1 in de linker kolom gezet.

Mijn vraag was: staat bij jou in die linker kolom 1 keer jouw e-mailadres van planet.nl (dus net zoals bij mij; zo hoort het) of misschien 2 maal?

Als jouw e-mailadres twee keer in de linker kolom staat, dan kan dat de oorzaak zijn dat je alle mails dubbel ontvangt.

39 minuten geleden, alfa10 zei:

Bij de accountinstellingen van Thunderbird komt het adres driemaal voor nl bij accountnaam, bij uw naam en bij het emailadres. Welke moet veranderen?

Jij hebt dat niet in de linker kolom gezien, maar in het rechter paneel (ik heb daar het cijfer 2 in gezet). En daar vroeg ik niet naar.

Maar omdat je het daar nu toch over hebt: in het rechter paneel hoort je e-mailadres te staan achter Accountnaam en achter E-mailadres. Achter Uw naam moet gewoon je echte naam staan.

 

Nogmaals, het gaat mij alleen om de linker kolom. Hoe vaak staat je e-mailadres van Planet in de linker kolom van het venster Accountinstellingen? Een keer of twee keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eigenlijk niet dat het vervangen van je e-mailadres achter Uw Naam door je eigen naam iets zal helpen aan het probleem. Maar we wachten af. Ik ben benieuwd.

 

In ieder geval is nu duidelijk dat jij je e-mailaccount van planet.nl niet twee maal (dus dubbel) had opgenomen in Thunderbird. :top:

Zo hebben we in ieder geval een mogelijke oorzaak voor je probleem uitgesloten en dat is ook al wat waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf een gmail een mail gestuurd die 2x aankwam, dus dit is het niet. ook bij webmail kom het dubbel aan. Nu ik de linkerkolom nog eens bekijk met het roodomlijnde voorbeeld dan zie ik bij mij bovenaan mijn e-mailadres ( in zwart gedrukt) en verder (onder beveiliging) staat niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat in de linker kolom onder beveiliging nog Lokale mappen, maar die Lokale mappen heb ik zelf aangemaakt. Daar hoef je niet op te letten.

 

Het is goed dat je nu meldt dat ook in webmail van KPN je mails dubbel aankomen.

Ik vrees dat ik nu moet passen, want ik ben door mijn ideeën heen, maar ik hoop dat andere forumleden nog goede tips voor je hebben.

 

Eén laatste vraag nog. Het antwoord kan van nut zijn voor de helpers.  In je vorige topic had je geschreven dat je je e-mailaccount van KPN (met e-mailadres eindigend op @planet.nl) had ingesteld op IMAP. Staat dat account nog steeds op IMAP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.