Ga naar inhoud

Installatieproblemen bij WINDOWS 10


Lugcar

Aanbevolen berichten

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur terug, Lugcar zei:

hopelijk niet teveel miserie met de installatie van Windows 10

Ik vrees dat het maken van back-ups van je data, Favorieten en (of) bladwijzers, e-mails en hun instellingen voor u een veel grotere opgave zal zijn.

Waarom denk ik dat? Wel, je pc is voorzien van maar liefst 12,25 TB aan opslagruimte voor data en back-up en dan tel ik je systeemschijf nog niet eens mee. Dat is onwaarschijnlijk veel. Nooit in mijn leven ben ik dat tegengekomen. Het lijkt wel een server van de overheid te zijn. 😄

Ik vraag me af wat je er allemaal hebt opgeslagen. Je hebt dat eerder in dit onderwerp al wel eens proberen uit te leggen maar voor mij was duidelijk dat er geen logica in zat. Ik denk dat je zelf door het bos de bomen niet meer ziet, of zie ik het fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

nu val ik echt van mijne stoel.

ik heb idd 12 TB aan opslag maar die zijn niet volledig benut, ik denk dat ik in totaal 6 TB heb

het allergrootste deel gaat naar video-bestanden, ik heb van de meeste projecten de originele camera opnames nog die staan om mijn grootste schijf. en dat zijn heel wat GB's.

de rest gaat naar prive, foto's en een grote muziekmap, ook heb ik grote database aan video-effecten en overlays, en dat zij ook vele GB's.

Ik heb ook enkele tekenprogramma's staan , zoals inventor, Coreldrwaw, Blender.

ik heb geen rommel op mijn pc staan, het zijn allemaal bestanden die ik gebruik.

dus ik kan geen WINDOWS 10 installeren ? 

Ik heb WINDSOWS 10 nodig omdat de upadtes van ADOBE CREATIVE CLOUD Windows8.1 niet meer ondersteunen.  Vraagje : hebben jullie COMPUDOC ingeschakeld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Lugcar zei:

dus ik kan geen WINDOWS 10 installeren ? 

Windows 10 kan perfect op uw pc geïnstalleerd worden maar ik heb zo mijn twijfels of u de volledige procedure tot een goed einde kunt brengen. Vandaar mijn bezorgdheid.

We kunnen je alleen maar zeggen hoe je moet te werk gaan maar de uitvoering zelf ligt in uw handen.

 

Het feit dat ik steeds weer terugkom op je schijfgebruik is te wijten aan mijn bezorgdheid omtrent je data. Zoals u uw schijfgebruik toelicht dan zijn er twee belangrijke zaken zeer duidelijk:

Je beschikt niet over een back-up van AL je data. Het is belangrijk te weten dat data die nu op je C partitie staan verloren gaan bij een schone installatie van Windows 10.

Je hebt programma's geïnstalleerd op een andere schijf dan de systeemschijf. Dat betekent dat je die programma's opnieuw moet installeren nadat je een schone (clean) installatie van Windows 10 hebt uitgevoerd.

 

Als voorbereiding op een schone installatie van Windows 10 moet je dus eerst werk maken van het volgende:

Alle persoonlijke mappen en bestanden back-uppen naar een extern medium.

Hetzelfde geldt voor je Favorieten (Bladwijzers), wachtwoorden, instellingen van je e-mail accounts en eventuele FTP-account(s), enz. Klik HIER voor nog meer info.

 

Als je daar allemaal mee klaar bent dan kun je starten met de installatie van Windows 10 op je SanDisk SSD schijf van 500 GB. Vergeet niet tijdens de installatieprocedure eerst ALLE partities van die SSD te verwijderen (niet formatteren!!!) en de VOLLEDIGE schijf (niet toegewezen ruimte) aan te duiden als bestemming voor je Windows.

Een duidelijke handleiding voor het uitvoeren van een schone installatie van Windows 10 vindt je hier: https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_setup_procedure.html

 

PS. Je huidige Windows 8.1 is een Engelstalige versie, heb je daar bewust voor gekozen?

 

 

Succes!

 

 

9 uren geleden, Lugcar zei:

Vraagje : hebben jullie COMPUDOC ingeschakeld ?

Compudoc zou een webshop in Kessel-lo zijn of een Online computer doctor. Ik werk met geen van beide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, droske

bedankt voor je bezorgtheid.  Ik zal mijn best doen en het ziet ernaar uit dat het een stressvolle week zal worden.

 

Ik heb reeds een back-up gemaakt van mijn e-mails. Via Chrome heb ik ook al een back-up van mijn nog ( resterende ) bladwijzers,  Maar ik heb ook een Microsoft account en ik denk dat daat toch enkele persoonlijke instellingen op staan en ook heb ik OneDrive en daar staan mijn tijdelijke privé gegevens in.

 

Mijn PC ( ik denk een deftige computer speciaal ingericht voor video-bewerking ) is gebouwd door ALTERNATE ( u hoogstwaarschijnlijk bekend ) en die hebben er WINDOWS 8.1 opgezet, waarom in het Engels is mij ook niet duidelijk.

 

Dan is het zuiver toeval, maar ik gisteren een e-mail van COMPUDOC met reclame van hun diensten.  Maar in november 2017 heb ik door COMPUDOC mijn C-schijf (SSD 250GB ) laten vervangen door een SSD van 500GB en waarom die dat dan in partities gemaakt, Joost mag het weten.

 

Ik heb die 8TB HHD ( G-schijf ) gekocht met de bedoeling daar mijn back-Ups op te zetten, maar de verleiding was waarschijnlijk zo groot daar ook al projecten en databases op te zetten.

 

Met rommel ( in mijn vorige bericht ) bedoelde ik dat ik, dat ik geen onzinnige ( filmpjes, foto's en grappige dingen ) dingen erop staan heb.  De rommel die jullie bedoelen is al de junk- en malware die meekomen met gedownloade dingen ( ik download bvb veel free Fonts, Sounds, templates )

 

En nu komt het grappige : ik ben ingeschreven op de nieuwsbrief van meneer MENNO SCHOONE : SchoonePC.  

 

Denk je, na het lezen van dit hier, dat ik er klaar voor ben om de de "grote" stap te zetten naar WINDOWS 10 ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Lugcar zei:

Denk je, na het lezen van dit hier, dat ik er klaar voor ben om de de "grote" stap te zetten naar WINDOWS 10 ?

Als rekening hebt gehouden met de gegeven tips en info, dan ben je er klaar voor.

 

Ik begrijp niet dat u van Alternate aanvaard hebt dat ze een Engelstalige Windows hebben geïnstalleerd.

 

13 minuten geleden, Lugcar zei:

Maar ik heb ook een Microsoft account en ik denk dat daat toch enkele persoonlijke instellingen op staan en ook heb ik OneDrive en daar staan mijn tijdelijke privé gegevens in.

Als je daar zelf maar zeker van bent dan is het ok. Je kent je het wachtwoord van je Microsoft account toch wel hé? Dat is super belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik heb zojuist nog ingelogd bij Microsoft en heb mijn inloggevens nog e-mail ( die zojuist nog eens geback-uped heb ) ik zal hem voor alle zekerheid afprinten.

ik heb nog een vraag : Mijn programma's die op de C-schijf geinstalleerd staan, die hoef ik nadien niet meer te herinstalleren, dat is enkel voor die die op mijn andere schijf staan. Klopt dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen dat klopt niet.

1 uur geleden, droske zei:

Vergeet niet tijdens de installatieprocedure eerst ALLE partities van die SSD te verwijderen (niet formatteren!!!) en de VOLLEDIGE schijf (niet toegewezen ruimte) aan te duiden als bestemming voor je Windows.

Dat wil dus zeggen dat die schijf volledig gewist wordt en dat is bij een Schone installatie een noodzaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Vergeet zeker niet, met uitzondering van je SanDisk SSD, AL je schijven af te koppen alvorens aan die nieuwe installatie te beginnen. dat was ik nog bijna vergeten te zeggen. Al maar goed dat Passer me er aan heeft helpen denken.

Na de installatie maj je die schijven weer terug aansluiten. Externe harde schijven sluit je enkel aan wanneer je ze nodig hebt om backups te maken of terug te zetten.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.