Ga naar inhoud

Installatieproblemen bij WINDOWS 10


Lugcar

Aanbevolen berichten

Ik stel een heel vreemd schijfgebruik vast.

  1. SanDisk SDD van 500 GB. Twee onzichtbare partities waarvan één om naar fabrieksinstelling te kunnen terugkeren. De zichtbare partitie met schijfletter C bevat sowieso je Windows 8.1 besturingssysteem. Hier is slechts 10% vrije ruimte meer van beschikbaar. Het is daarom duidelijk dat hier ook nog een flinke portie data is opgeslagen wat absoluut niet verstandig is. Je systeem gaat er onder deze gang van zaken zeker onder gebukt!!! Hier moet je al als eerste aan de slag om een flinke portie ruimte vrij te maken. Gebruik daar a.u.b. je data partitie voor, daar dient die trouwens voor. Geen wonder dat je niet kunt upgraden naar Windows 10. Er is gewoon niet voldoende ruimte vrij voor de aanmaak van een partitie "WindowsOLD". 
  2. Interne harde schijf Western Digital van 2 TB. Een data partitie met schijfletter D. Er is slechts 33 % in gebruik. Dat is behoorlijk wat, doch in verhouding tot de gebruikte ruimte op je twee externe schijven is dat erg weinig. Of als we het even omdraaien, er staat in verhouding bijzonder veel op je externe harde schijven.
  3. Een interne Adata SSD schijf van 250GB met schijfletter E, waarvan 40% in gebruik is. Ik vraag me af waarvoor je die gebruikt?
  4. Een externe harde schijf Western Digital MyBook van 8 TB (nu met schijfletter G). Hiervan is 40% in gebruik. Daarop zouden enkel back-ups mogen zijn opgeslagen maar ik vrees dat er ook (enkelvoudige) data op staat waarvan je elders geen back-up van opgeslagen hebt. Beeld je eens in dat die zou crashen.
  5. Nog eens een Externe harde schijf, nu van 2 TB (op dit ogenblik met schijfletter I). Het is in werkelijkheid een Seagate schijf, hoewel je de schijf de naam Verbatim hebt gegeven.  Dat komt wellicht omdat die schijf in een Verbatim behuizing zit. Van deze schijf is 72% in gebruik.

In functie van een advies naar een eventuele schone (clean) installatie toe is het voor ons daarom bijzonder moeilijk om je de passende voorbereidende adviezen te geven. Ik bedoel hier dan specifiek mee hoe je je data moet veilig stellen. Waar staat je data eigenlijk allemaal (verspreid?) en waar staan er back-ups van en zijn ze recent? Zie je door het bos de bomen nog? Wij kunnen het van hieruit niet zien, dat zal u wel begrijpen.

 

Daarom lijkt het me het verstandigst om je voor te stellen om toch voor een upgrade te gaan van je huidige Windows 8.1, waarmee je dus bezig was en wat niet lukte. De te geringe ruimte op je C partitie is, naast eventuele restanten van Avira, zeker de oorzaak van dat falen.

 

Maak eerst eens ruimte vrij op je C partitie door de inhoud van de belangrijkste persoonlijke mappen (Documenten, Afbeeldingen, Video's, enz.) te verplaatsen naar een nieuwe map met eenzelfde naam op je data partitie. Moest je met een schone installatie staan dan zou ik je een nog beter advies kunnen geven, maar dat kan nu niet, ook al omdat ik totaal geen zicht heb op de locaties waar je overal data hebt opgeslagen.

 

Verwijder nu eventuele restanten van Avira als volgt:

·         Maak een systeemherstelpunt aan indien dat, gezien de beperkte vrije schijfruimte, nog mogelijk is. https://www.pc-helpforum.be/topic/39703-een-herstelpunt-aanmaken-in-windows-8/

·         Verborgen bestanden en mappen weergeven (zichtbaar maken).

o   Voor Windows 8.1 en Windows 10, open de verkenner. Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”
Selecteer de tab “Weergave”.

o   Haal het vinkje weg bij “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)”.

o   Klik in het waarschuwingsvenstertje op JA om dit te bevestigen.

o   Scroll nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”.

o   Selecteer (groen puntje plaatsen bij) Verborgen bestanden en mappen (en stations) weergeven.
Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”

·         Sluit de verkenner en open hem opnieuw. Ga nu op zoek naar mappen met de naam Avira in de volgende locaties en verwijder , zo mogelijk, deze mappen. Opgelet: mappen die zich niet laten verwijderen moet je in de veilige modus verwijderen.

o   C:\Users\"Uw accountnaam"\AppData\Roaming

o   C:\Program Files

o   C:\Program Files (x86) 

o   C:\ProgramData

·         Verborgen bestanden en mappen terug onzichtbaar maken zodra alles van Avira verwijderd is.

o   Voor Windows 8.1 en Windows 10, Open de verkenner. Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”

o   Selecteer de tab “Weergave”.
Plaats een vinkje bij “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)”.

o   Scroll nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”
Selecteer (groen puntje plaatsen bij)  “Verborgen bestanden en mappen (of stations) niet weergeven”.
Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”

Herstart de computer en voer de upgrade naar Windows  uit.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sorry, droske, maar ik versta er nie veel  van. Zoals ik al zei ben ik een leek, ik kan er mee werken,  maar ik weet totaal niet hoe het vanbinnen  werkt.  ik werd al bang toen ik uw zeer uitgebreid antwoord las.

twee onzichtbare partities op de C-schijf ?  En U spreekt  van data-partities, maar waar kan ik die vinden ? en hoe kan ik er iets opzetten ?

In  al uw genoemde mappen om nog sporen te vinden van AVIRA zijn op niets uitgedraaid, nergens nog maar iets te vinden van AVIRA en toch blijft het  staan in mijn control panel.

2 jaar geleden heeft COMPUDOC mijn C-schijf vervangen door een grotere.  De E-schijf van nu was mijn vroegere E-schijf.

ik dacht dat ik goed georganiseerd was op mijn PC.  Dit is wat ik doe :

Op de C-schijf ( 500GB ) staan de meeste van mijn ge-installeerde programma's.

Op de D-schijf ( 2TB ) staan ook een aantal ge-installeerd programma's, tevens staan hier ook enkele persoonlijke werkmappen op.

Op de E-schijf ( 250GB )staan enkel mijn video-projecten op waar ik nog aan het werken ben,  een SSD omdat deze een snellere toegang heeft via mijn video-programma's en zo sneller kan werken.

                Per project een map met daarin respectievekijk mappen voor de originele gefilmde   bestanden, muziek en foto's , Photoshop-, premiere- en After Effects files en alles wat er nog             komt bij kijken.

Op de G-schijf ( 8TB) staan dan al mijn bestanden zoals prive- en persoonlijkemappen, al mijn foto's, heel mijn muziekarchief,  enz. ook enkele back-ups van de C-schijf.

Op de I-schijf (2 TB) staat mijn grote database van video- en sounds effects, special effects, video-templates, speciale muziek voor video en allerlei  video-cursussen enz.

Zou ik daarnaast nog een extern harde schijf moeten hebben om dit alles nog eens te back-uppen ?

ik heb dan maar alles wat ik persoonlijk nog vond om mijn c-schijf overgezet op mijn G-schijf. maar dat is maar 1 GB , dus nu nog  43GB over.  daarvoor was het 42GB.

 

ik weet niet meer wat te doen, sorry.

 

Het zal via "veilige modus" dan moeten zeker ?   Maar dat durf ik niet zo goed, omdat ik bezig ben aan verschillende video-projecten, ik ben nl  medewerker van een lokale radio ( Mfm ), die voor hen op FB en YouTube, all promo video's maak.  Ik werk dus nog steeds met WINDOWS 8.1, maar ik vind het zonde van mijn abonnement om niet meer met de laatste updates van ADOBE te kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer nog steeds de AVIRA FREE ANTIVIRUS restjes te verwijderen.  Via de REGISTRY EDITOR kwam ik het bewuste AVG tegen, maar kan het niet deleten.

image.png.20a8bab1e51119dcc4f769a91d056169.png

 

bestaat er echt geen oplossing om WINDOWS 8.1 te vervangen door WINDOWS 10  ?

Ik heb daar €145 voor betaald en kan het nu niet installeren, Ik heb een abonnement van ADOBE CREATIVE CLOUD en die hun nieuwste updates werken niet meer met WINDOWS 8.1.

wat nu ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Lugcar zei:

Sorry, droske, maar ik versta er nie veel  van. Zoals ik al zei ben ik een leek, ik kan er mee werken,  maar ik weet totaal niet hoe het vanbinnen  werkt.  ik werd al bang toen ik uw zeer uitgebreid antwoord las.

Ik zal mijn best doen om het voor u zo begrijpelijk mogelijk te maken.  Over het vreemde gebruik van je schijven gaan we, toch zeker voorlopig, zwijgen.

 

Terwijl ik aan dit antwoord begonnen ben, zie ik een nieuw antwoord van u binnenkomen waaruit blijkt dat u in het register aan de slag bent. Heel vreemd voor iemand die beweert nergens iets van te verstaan. Wie heeft u die opdracht gegeven?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

googlen op het internet, droske, en via dit tegengekomen :

 

Voor je beeldvorming: Kijk eens in de registry:
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

 

en je kan er zeker van zijn aan dat ik echt niks van het interne reilen en zeilen van computers ken,  ik ben gewoon wanhopig en nerveus,

Link naar reactie
Delen op andere sites

U moet begrijpen dat wij als vrijwilligers niet 24u op 24 aan de computer kunnen zitten wachten totdat u een antwoord hebt gegeven. We hebben zelf ook nog veel andere taken te doen hé. Als men zich tot op een forum wendt voor gratis hulp dan zou men hier rekening mee moeten trachten te houden.

Er is trouwens geen enkele reden om nerveus te worden. Je pc werkt nog steeds mooi onder Windows 8.1. Maar als u als leek zelf via Google op zoek gaat naar oplossingen dan loopt u een zeer groot risico. Wij weten ook wel dat je via het register restanten van programm's kunt verwijderen maar omdat u van uzelf zegt een computer leek te zijn, willen wij het risico niet nemen om je via het register aan de slag te laten gaan. U doet het nu op eigen houtje en dat is zeeeeeeeeee....eer riskant hoor. Je loopt het risico dat je computer helemaal niet meer werkt. Ik weet nu trouwens niet wat je eventueel in het register gewijzigd hebt. Waar moet ik me nu voor verdere hulp op gaan baseren?

 

Ik was net van plan je op een zo eenvoudig mogelijke manier en stap voor stap te gaan helpen, maar u blijkt niet het geduld te hebben om op mijn adviezen te wachten. Als u dan tussentijds zelf ook nog aan van alles gaat prutsen dan gaan we naast elkaar door werken en loopt het helemaal mis.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, droske, maar het zeer zeker niet mijn bedoeling om langs u om te gaan werken, en ik apprecieer enorm dat u bereidt bent mij te helpen.  En wat betreft dat register gedoe, ik weet dat ik daar zeker niet mag in rommelen en ik heb daar dus niks in gewijzigd, enkel gezien dat AVG daar stond en ik dacht daar geen mee te doen om het te proberen te deleten.  Als je nog wilt mag je mij je stappen plan uitleggen, ik zal mij keurig gedragen. en wat betreft dat vreemde gebruik van mijn schijven betreft, daar heb ik niks aan gedaan, ik heb aan geen enkele instelling iets gewijzigd en de PC enkel gebruikt voor mijn hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus TOCH op eigen houtje restanten van "iets" (AVG) willen verwijderen maar dat ene van AVG is je niet gelukt!!! 

Blijf a.u.b. uit het register zolang we je dat niet vragen.

Ik ben nu met andere dringende zaken bezig en kom zo spoedig mogelijk hier terug.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Lugcar zei:

In  al uw genoemde mappen om nog sporen te vinden van AVIRA zijn op niets uitgedraaid, nergens nog maar iets te vinden van AVIRA en toch blijft het  staan in mijn control panel.

Dan gaan we het verwijder tooltje van Avira zelf ook nog even zijn werk laten doen.

 

Klik HIER om het te downloaden.

  • Hoewel het aangewezen is om deze tool in de veilige modus uit te voeren, probeert u het eerst maar eens in de gewone modus. We zien wel of het ook zo zijn werk kan doen. U heb namelijk gezegd dat u bang bent om in de veilige modus op te starten hoewel dat poepsimpel is en in tegenstelling tot prutsen in het register, volledig veilig is.

Dubbelklik op het gedownloade bestandje met de naam avira_registry_cleaner_en om het te starten.

Accepteer de licentieovereenkomst en selecteer All Avira products.

Klik op Remove.

Toon een afbeelding van het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.