Ga naar inhoud

Blijkbaar is er een netwerk probeem.


joristi

Aanbevolen berichten

Hallo, ik had wel gedacht dat er te weinig gegevens zouden zijn, maar ik wist niet wat er echt nodig is. Provider internet is SKYNET en voor de schotelontvangst is het TV_VLAANDEREN. DE ontvanger is een VU+ULTIMO. Dreamboxedit is een applicatie waarmee de zenders beheerd kunnen worden. Er zijn de vaste zenders, maar er zijn ook zenders die na verloop van tijd uit de ether verdwijnen en om dat klassement treffelijk te houden kan dreamboxedit van pas zijn. Dan gebeurt dat op de pc en wordt het nieuwe bestand doorgestuurd naar de VU+, waarna de installatie van de nieuwe gegevens kan starten na een stroomonderbreking.

Al jaren gaat dat prima maar sinds 20 december met een nieuwe pc, lukt het niet meer met wifi, zelfs niet als ik er op minder dan 1 (één) meter verwijderd ben.

Als meer gegevens nodig zijn...ik lees het dan wel. Alvast bedankt voor het mee denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is internet en de vermelde update is """NIET""" terug te vinden. Ik heb perfecte verbinding met de printer op de verdieping, voip telefoon op twee plaatsen en de omvormer van de zonnepanelen, al is deze wel verbonden met TP-LINK. Blijkbaar alleen de satelliet ontvanger laat van zijn pluimen met wifi. Met een draadverbinding lukt het wel, maar de afstand is te groot om een soepele verbinding te kunnen maken met de modem want ik beschik niet over een kabel die lang genoeg is. Ik probeerde bij een kennis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt: 192.168.1.1

Zowel BBOX als TP-LINK heeft als standaard IP adres 192.168.1.1

Dus weet Windows niet waar je naar toe wilt.

Je zal TP-link tijdelijk moeten uitschakelen als je iets wilt aanpassen.

Ofwel BBOX uitschakelen en met netwerkkabel TP-link aansluiten op computer of laptop als je daar instellingen wilt wijzigen.

 

Had je aan powerline (klik) gedacht i.p.v. netwerkkabel want dat is het zelfde maar je moet geen kabels trekken.

Gewoon de ene powerline in de stopcontact bij de router en op een ander plaats in uw huis powerline in stopcontact stekken.

Dat is alles.

 

Nota: powerline maar ook aangesloten worden op TP-link zolang de verbinding rechtstreeks kan naar de BBOX

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de tp-link, modèle TL-PA4015P, verwijderd, maar niets gekort.

Na 192.168.1.1 krijg ik een pop-up met de keuze tussen user, admin en expert en daaronder vraagt hij het wachtwoord.

Ik veronderstel dat ik daar het wachtwoord van de modem moet geven. Dat lukt niet.

De "bucht" van Microsoft begint mij de kl.... uit te hangen. ik had al een probleem met een nieuw aangekochte OFFICE 2019. Een uur met microsoft gebeld vooralleer er beweging in zat. Uiteindelijk kan ik die gebruiken , maar 100% is anders.

Ik ben de instellingen van WIFI gaan bekijken en daar zie ik: beveiligingstype: "WPA2-Personal". Op de ontvanger zie ik wel de mogelijkheid  WPA2 maar zonder "-personal".

Kan dat daar aan liggen? Bedankt hoor voor de moeite die jullie doen om mij vooruit te helpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd aan de onderkant van de modem zien welke wachtwoord er is ingesteld tenzij je zelf had aangepast.

Ofwel moet je kijken op de documenten dat je kreeg van Proximus. Let op: mail wachtwoord is een ander wachtwoord.

Het heeft totaal niks met Microsoft te maken want het kan ook zijn dat uw virusscanner / firewall de oorzaak is.

WPA2 of WPA2-personal dat gaat allemaal samen.

Bovendien heb je internet en dat betekend dat WPA2 in orde is.

 

Waarom maak jij u zo kwaad want telkens als je antwoord ben je kwaad.

Een beetje geduld want je hebt zoveel dingen dat ik een voor een moet bekijken.

 

Nota: heb je BBOX3 of een andere?

Kan je in de satelliet ontvanger binnen gaan via uw browser?

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.