Ga naar inhoud

Partitie maken lukt niet


Cil

Aanbevolen berichten

Goedemiddag. Ik heb weer een vraag van een van onze leden van de PaintShopClub.
Zij heeft een laptop van 450 gb, met W10.
Gister wilde ik een partitie maken (zodat al haar Stuff) voor Psp daarop zou kunnen) en wilde een partitie rond de 60gb voor haar maken. Echter stond deze maar 4518 mb toe?
Er is op de HD nog zeker 160 gb beschikbaar.
Hoe kan ik dat aanpassen voor haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een screenshot kan ik je nu niet sturen daar degene niet online is. Maar gister ging ik via schijfbeheer naar partitie maken (ze heeft alleen nu een C schijf) klikte met de rechtermuis op Verkleinen en er kwam na verloop van tijd in het 2e veld 4518 en daaronder kon ik zelf een getal invullen zodra ik 60000 invulde verdween de optie voor toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/2/2019 om 13:47, Cil zei:

Er is op de HD nog zeker 160 gb beschikbaar.

Kijk je niet fout?  image.png.60cecd5e2139feb4fa83364ac6f876ab.png het gaat niet om 160, maar 260 (maar dat kan een typo van je zijn) MAAR het gaat hier niet om GB maar om MB

enfin: dit is een systeempartitie(tje) waar je niet aan kan morrelen / waar je beter niet aan morrelt. (ze heeft trouwens geen schijfletter ook niet)

 

Samengevat: van die partitie blijf je beter af, ze is trouwens (te) klein om een partitie van te gaan bijmaken.

Wat je wel kan: van de C (die nog 460 GB groot is een deel van vrij maken en daar dan een partitie van maken. Alleen: je hebt nog maar iets van een 150 GB vrije ruimte.

Je kan daar dus zeker geen partitie van 150 van gaan bijmaken want dan heb je voor je C geen  reserve meer EN gaan ook volgende upgrades van je systeem niet lukken omdat die een boel vrije ruimte nodig hebben voor zowel reserve (windows.old) als voor tijdelijke bestanden (voor de upgrade dus)

 

Zelf zou ik daar dus geen partitie bij gaan maken. Het enigste dat ik zou overwegen is de schijf te vervangen door een grotere - al moet je dan rekening houden met de voordelen ervan tgo. de prijs die je voor een grotere SSD gaat moeten neertellen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze snap ik even niet het gaat niet om de 260 mb, maar om de C schijf van 460 gb,
Daar zou je toch makkelijk een 50 GB voor een partitie voor kunnen vrijmaken? Maar als we dat doen met Rechtermuis op C dan krijgen we dus die 4518MB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, 'k ben mee: ik dacht - omwille van die 160  dat je die kleine partitie bedoelde (gezien je maar 154 nog vrij hebt op de C)

 

Maar goed:

1. verklein de C (tot -50 van de huidige grootte)

2. kan de zo toegestane vrije ruimte toe aan een nieuwe partitie.

 

Of probeerde je dit op die manier al en kreeg je dan deze 'melding':

Op 1/2/2019 om 13:47, Cil zei:

Echter stond deze maar 4518 mb toe?

? ?

(Eérst moet je dus ruimte vrijmaken want nu heb je geen 16Gig vrije ruimte meer gezien alle ruimte praktisch al toegekend is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.