Ga naar inhoud

Axcrypt: geen mogelijkheid om aan te klikken


snowi

Aanbevolen berichten

Ik heb de proefversie van  ‘axcrypt’ gedownload en een account aangemaakt met wachtwoord waarop ik ook via mail een code kreeg van Axcrypt. Nu wil ik bij wijze van test een document versleutelen, maar zie nergens de mogelijkheid om aan te klikken om te versleutelen. Wat doe ik verkeerd?

ScreenShot091.jpg.f63be1b1681a53374fdd9d6448a3ba94.jpg

En via Google gevonden maar ook zonder resultaat bij mij:

ScreenShot092.jpg.116a0ef453b2e36f172a282165e120f7.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog iets dat ik nu ondervind:

En als ik op de gewone en voor iedereen toegankelijke website klik, https://www.axcrypt.net/nl/  ,krijg ik de mogelijk in te loggen ...maar krijg dan de keuze tussen mijn opgegeven mailadres en/of de keuze van mijn wachtwoord dat dan duidelijk te lezen is! (in het nu door mij verborgen vakje) Dat kan toch niet de bedoeling zijn! Zo kan iedereen mijn wachtwoord lezen!

ScreenShot094.jpg.e38fa35c2c9f56f7454cf3ca25b07ddc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat je AxCrypt gedownload hebt, maar daarna moet je AxCrypt natuurlijk nog wel installeren. Alleen downloaden is niet voldoende.

Heb je na het installeren van AxCrypt je computer al opnieuw opgestart?

Klik daarvoor op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.

Controleer daarna nog eens of de optie AxCrypt in het contextmenu van de Verkenner staat.

 

Wat je tweede bericht betreft: je moet inloggen met je e-mailadres én je wachtwoord. Dus niet een van beide, maar allebei.

Het is een https website met een groen slotje voor het webadres. Dat wil zeggen dat de gegevens die je daar intypt, niet zichtbaar zijn voor anderen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar,

Dank alvast voor uw reactie.

Ik heb al de gegevens goed doorgegeven zodat ik een code ontving per mail. Maar voor de rest is het gissen. Noch bij Downloads in mijn browser (Mozilla Firefox), noch in Downloads in Verkenner zie ik iets van installatie of 'set up'. Ook het opnieuw opstarten brengt geen oplossing. Ook gekeken op mijn 'C'-drive in de mappen 'program files en 'program files (x86) maar niets te vinden.

Hebt u enig idee waar of hoe ik die installatie kan voltooien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk: jij hebt het installatiebestand nog niet gedownload. Klik op de volgende link: https://www.axcrypt.net/nl/download/

 

Ik bezocht die website met mijn iPad, dus voor mij staat dan de downloadlink voor AxCrypt voor iOS bovenaan. Dat is immers het besturingssysteem van mijn iPad.

Wanneer jij op die link klikt, zal waarschijnlijk de link naar het installatiebestand voor Windows bovenaan staan, en anders staat die iets lager op die pagina: AxCrypt-2-Setup.exe. Klik daarop en dan krijg je de keus om het installatiebestand op te slaan. Voor Windows wordt dat dit bestand: AxCrypt-2.1.1573.0-Setup.exe.

Kies dan voor Opslaan. Het downloaden zal niet lang duren, want het .exe bestand is slechts 6,3 MB groot.

Ga daarna naar de map waar je gedownloade bestanden worden opgeslagen. Als je zelf niets gewijzigd hebt, dan is dat de map Downloads.

Klik met de rechter muisknop op het bestand en kies dan Als administrator uitvoeren.

Nadat de installatie is voltooid zou ik de computer opnieuw opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar,

 

Vooreerst wil ik je danken voor je bereidwillige hulp. Dat ik een leek ben hoefde ik je niet te zeggen veronderstel ik☺

Maar na de installatie zoals je aangaf en even uitproberen met een Word-testdocument en een testmap, werkt alles prima!

 

Snowi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.