Ga naar inhoud

Hyperlinks mee sturen met word document


francist

Aanbevolen berichten

Beste.

Mijn vrouw is lerares Frans en heeft verschillende cursussen waar geluidfragmenten, filmpjes , foto's bij horen. In de klas zou ze haar document willen projecteren en met één enkele klik (hyperlink) deze filmpjes, geluidsfragmenten willen laten afspelen.

Thuis werkt dat natuurlijk volledig juist, maar als ze de hele map per cursus kopieert en mee neemt naar de klas is het pad naar de links natuurlijk niet meer juist.

Wij vinden niet hoe we dat eenvoudig kunnen oplossen.

Ze wil deze cursussen ook delen met haar collega's. Hoe kan je dus deze geluidsfragmenten en filmpjes met het document mee bewaren zodat ze op gelijk welke computer voor een presentatie kunnen gebruikt worden. Ik weet dat dit wel lukt in PP, maar we willen het in een word document

 

groeten

Francis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/2/2019 om 13:22, francist zei:

Het was niet onmiddellijk wat we verwachtten, maar het heeft ons toch wat geholpen .

Mochten er nog andere mogelijkheden bestaan had ik het graag gehoord...

Als je bestanden online moet opvragen (zoals met Onedrive), dan verloopt dat uiteraard veel trager dan wanneer ze op je computer meteen beschikbaar zijn (Ik werk zelf wel eens met Google Spreadsheets (waarvoor je ook online moet zijn), en als je daarin een script wil laten uitvoeren, dan is dat soms minutenlang wachten, erg frustrerend; dit terzijde).

Als je alle (tekst-, geluids-, en video-)bestanden in 1 map plaatst en die map plaats je op de stand-alonecomputers van de collega's (bij hen thuis bv.) rechtstreeks onder C:\  en je past de links daarop aan, dan zouden alle bestanden probeemloos moeten weergegeven worden. Met de computer op school kan dat problematischer zijn als die computer deel uitmaakt van een netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.