Ga naar inhoud

Printer wordt soms wel en soms niet gevonden


Fredman

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben onlangs overgeschakeld van Windows 7 naar Windows 10. Bij het installeren van de driver van de printer, kreeg ik de melding dat hij de printer niet vond in het netwerk. De verbinding tussen printer en PC is altijd via Wifi gegaan. Enige tijd na installatie van de driver bleek hij plots soms toch te printer te vinden en kon ik ook wat afdrukken., maar even later was de printer weer uit het netwerk verdwenen.

 

Ik heb de driver ook eens gedeïnstalleerd en toen vond hij plots de printer in het netwerk. Ik heb toen geprobeerd iets af te drukken en toen installeerde Windows zelf een driver en ging het afdrukken gewoon. Enkele uren later was de printer opnieuw verdwenen uit het netwerk.

 

Kan iemand me helpen om er voor te zorgen dat de printer altijd gevonden wordt (of toch op zijn minst op het moment dat ik wat wil afdrukken)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hem terug gezet naar fabriekswaarden, maar bij het instellen voor het netwerk gaat telkens het oranje waarschuwingslampje op mijn printer branden.

 

Is er iets mis met het netwerk? ik gebruik wel van die Wifi-boosters in huis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb het opgelost gekregen door de printer de koppelen aan het netwerk via WPS.

 

Enkel een klein nadeel dat na het inschakelen van de printer het soms een minuut of 5 duurt vooraleer de printer in het netwerk gevonden wordt.

Een beetje vreemd dus dat onder Windows 7 ik zo de printer kon koppelen aan de pc via de WIFI en dus ook onmiddellijk kon afdrukken nadat de printer aan stond, dat gaat nu dus iets minder vlot met Windows 10.

 

Maar het probleem is opgelost, dus er kan een slotje op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.